آفتاب

ابتکار عمل مسلمانان آمریکایی برای مقابله با افراط گرایان

ابتکار عمل مسلمانان آمریکایی برای مقابله با افراط گرایان

به تازگی تعدادی بیلبورد در سراسر آمریکا با جملاتی درباره اسلام نصب شده است که به گفته بانیان این کار، این جملات نشان‌دهنده پیام صحیح اسلام و پیامبر آن است: "صلح و عدالت، نه افراط گری و خشنونت".

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مرکز اسلامی آمریکای شمالی مستقر در نیویورک 100 بیلبورد جدید در طول تابستان در برخی ایالت‌ها و شهرهای آمریکا از جمله بوستون، سان دیگو، تگزاس، آستین، لاس وگاس، نیوجرسی، پورت لند، اورگان، پنسیلوانیا، بریتیش کلمبیا و... نصب کرده است.

در این بیلبوردها جملاتی مانند اینکه "محمد(ص) معتقد به برپایی صلح، عدالت اجتماعی و حقوق زنان است" و "محمد(ص) همواره به عشق باور دارد نه نفرت، صلح نه خشونت" نوشته شده است و هم چنین اطلاعات وب سایت و شماره تماس‌هایی در این بیلبوردها ارائه شده است که مردم می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با آنها تماس بگیرند.

نعیم بیگ، رییس این گروه اعلام می‌کند که ایده ایجاد چنین کمپینی پس از حملات ماه ژانویه در پاریس توسط نیروهای داعش در فرانسه علیه نشریه هفتگی "شارلی ابدو" شکل گرفت.

بیگ در پاسخ به سوالی که آیا این کمپین در بوستون با واکنشهایی مواجه شده است، با توجه به اینکه هنوز حادثه بمب گذاری در این ایالت تازه است، ادامه می‌دهد: در همه جوامع افراط گراهایی وجود دارد.

وی اضافه می کند: به عنوان یک مسلمان این مساله بسیار نارحت کننده است که می‌بینم برخی از باورها و آموزه‌های پیامبر من سواستفاده می کنند.

ویلهرم ادوارد که مسلمان نیست و در یکی از اتوپارکهای نزدیک یکی از سه بیلبورد نصب شده در بوستون کار می‌کند، در این باره می‌گوید: ایده شکل گیری چنین کمپینی بسیار جالب و خوب است. تمام مسلمانانی که من تابه حال دیده‌ام انسانهای خوبی بوده‌اند.

هم چنین یوسفی والی، مسوول اجرایی جامعه مسلمان مرکز فرهنگی بوستون می‌گوید: ما احساس می‌کنیم که اینگونه اقدامات صدای بلندتری از هرگونه اظهارنظری دارد.

انتهای پیام

کد N944965

وبگردی