آفتاب

حمایت همزمان سه سناتور دموکرات از توافق برجام

حمایت همزمان سه سناتور دموکرات از توافق برجام

سه سناتور دموکرات مجلس سنای آمریکا با اعلام حمایت خود در یک روز از توافق هسته‌ای ایران شمار سناتورهای موافق توافق ایران را به 37 رساندند.

سه سناتور دموکرات مجلس سنای آمریکا با اعلام حمایت خود در یک روز از توافق هسته‌ای ایران شمار سناتورهای موافق توافق ایران را به 37 رساندند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، روز پنج شنبه تنها ساعاتی پس از اعلام حمایت سی چهارمین سناتور دموکرات از توافق هسته‌ای، که به معنی جلوگیری از لغو وتوی اوباما توسط جمهوری خواهان بود، سه سناتور دموکرات دیگر یکی پس ازدیگری حمایت خود از توافق هسته‌ای را اعلام کردند.

«کوری بوکر»، «مارک وارنر» و «هیدی هیتکمپ» سناتورهای دموکراتی بودند که از توافق هسته‌ای ایران اعلام حمایت کردند.

در این میان اعلام حمایت کوری بوکر از توافق بسیار مورد توجه قرار گرفت به دلیل آن‌که او از سوی حلقه یهودیان شهر خود، یعنی نیوجرسی برای مخالفت با توافق به شدت تحت فشار بود.

بوکر روز پنج شنبه در بیانیه‌ای با تاکید بر حمایت از توافق گفت: اکنون حمایت از توافقی که دارای نقص‌هایی است، بهتر است؛ چراکه راه حل جایگزین آن بسیار بدتر از این توافق است. بنابراین من در حمایت از توافق هسته‌ای در کنگره رای خواهم داد، اما آمریکا باید با غنیمت شمردن این فرصت به شیوه‌ای عمل کند که توافق موثر و کارآمد باشد.

همچنین سناتور وارنر و سناتور هیدی هیتکمپ ، مدت کوتاهی پس از بوکر ، حمایت خود از توافق هسته‌ای را اعلا کردند.

وارنر با متهم کردن ایران به تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای در عین حال گفت: توافق هسته‌ای به دست آمده میان ایران و قدرت‌های جهانی،‌ بهترین گزینه برای دستیابی به هدف جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.

سناتور هیتکمپ نیز اعلام کرد:‌ اگر ما این توافق را در کنگره رد کنیم، ایران به ساخت سلاح هسته‌ای نزدیکتر خواهد بود و آمریکا جایگاه و اعتبار خود در جهان را از دست خواهد داد.

به گزارش ایسنا، جمهوری اسلامی ایران همواره ضمن رد اتهامات غرب و آمریکا بر صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید کرده و گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز همواره این موضوع را تائید کرده است.

با اعلام حمایت سی هفتمین سناتور از توافق هسته‌ای ایران، امید کاخ سفید برای این‌که از رای‌گیری نهایی در کنگره برای تصویب لایحه رد توافق هسته‌ای جلوگیری شود افزایش یافته است.

هم‌اکنون تنها با حمایت 4 سناتور دموکرات دیگر از توافق هسته‌ای به دموکرات های سنا اجازه می‌دهد تا از رای‌گیری نهایی و تصویب لایحه رد توافق هسته‌ای از سوی جمهوری‌خواهان جلوگیری کنند و این‌گونه اوباما زحمت وتوی این لایحه را از نیز به خود نخواهد داد.

انتهای پیام

کد N944934

وبگردی