آفتاب

حیدر العبادی: تلاش‌هایی در عراق برای سرنگونی دولت آغاز شده است

حیدر العبادی: تلاش‌هایی در عراق برای سرنگونی دولت آغاز شده است

نخست وزیر عراق با متهم کردن برخی مسئولان به سوء استفاده از تظاهرات مردمی، تاکید کرد که تلاش‌هایی در داخل برای سرنگونی دولت وی در جریان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری الجزیره، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در جریان دیدار با جمعی از فرماندهان نظامی و چهره‌های سیاسی مناطق مختلف بغداد گفت: دولت با اصلاح قانون اساسی مخالف نیست اما این امر باید طبق قوانین و ضوابط موجود در کشور انجام شود.

حیدر العبادی گفت که اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد آنان که اصلاحات را به نفع خود نمی‌بینند تلاش‌هایی را برای سرنگونی دولت و ایجاد مشکلات برای کشور آغاز کرده‌اند.

نخست وزیر عراق روز چهارشنبه نیز تاکید کرده بود که به پیگیری پرونده فساد و محاکمه مفسدان پایبند است.

العبادی با اشاره به مساله ربوده شدن 18 کارگر ترکیه‌ای توسط افراد ناشناس در عراق گفت: مفسدان عراقی تلاش می‌کنند روند اصلاحات را مختل کنند چرا که این اصلاحات جایگاه آنان را به خطر می‌اندازد و آنها تلاش می‌کنند با به خطر انداختن کشور، روند اصلاحات را متوقف کنند.

وی به تازگی از کاهش 90 درصدی محافظان شخصی مسئولان عراقی در قالب بسته اصلاحی جدید خبر داده و تاکید کرده است که با وجود اقداماتی که در راستای ایجاد اختلال در روند این اصلاحات انجام می‌شود.

در همین راستا، اتحادیه جهانی علمای مسلمان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد با قدرت در کنار مردم عراق ایستاده است و از اقدام آنها علیه فساد و ظلم حمایت می‌کند.

در این بیانیه آمده است که اقدامات اصلاحی که العبادی آغاز کرده، گامی مثبت در مسیری صحیح است و باید ادامه یابد.

میدان التحریر شهر بغداد و شهرهای اصلی مرکز و جنوب عراق از چند هفته پیش تا کنون شاهد تظاهرات مردمی و درخواست آنان برای محاکمه مسئولان فاسد و نیز اعتراض به وضعیت بد خدمات اساسی در این کشور است.

انتهای پیام

کد N944839

وبگردی