آفتاب

واکنش نمایشی آمریکا به بحران آوارگان خاورمیانه و شمال آفریقا

واکنش نمایشی آمریکا به بحران آوارگان خاورمیانه و شمال آفریقا

کاخ سفید در واکنش به بحران آوارگانی که از شمال آفریقا و خاورمیانه عازم اروپا می شوند، اعلام کرد اتحادیه اروپا باید این مشکل را حل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید با اعلام این خبر گفت: واشنگتن به اروپا در این زمینه مشورت می دهد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد امکان پذیرفتن مهاجران بیشتر توسط آمریکا گفت: اروپا می تواند این مشکل رابه تنهایی حل کند و واشنگتن از سال ۲۰۱۱ در قالب کمک های انسانی به آوارگان سوری، ۴ میلیارد دلار کمک کرده است.

همچنین وزارت امور خارجه آمریکا از امکان پذیرش ۱۸۰۰ آواره سوری تا پایان سال مالی جدید خبر داد. مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشستی خبری گفت: واشنگتن شرایط تمام آوارگان سوری را بررسی می کند و احتمال دارد این تحقیق یک و سال و نیم طول بکشد.

وی شرایط آوارگان را در اروپا دشوار خواند و ابراز امیدواری کرد که اتحادیه اروپا با بهره گیری از روح انسانی این مشکل را حل کند.

گفتنی است مقامات آمریکا در حالی به مسئله آوارگان خاورمیانه و به ویژه کشور سوریه می پردازند که خود با حمایت از تروریست ها باعث به وجود آمدن شرایط فعلی برای شهروندان این کشور شده اند.

کد N944622

وبگردی