آفتاب

تاثیر تغییرات آب و هوایی بر روند کوچ حیوانات

تاثیر تغییرات آب و هوایی بر روند کوچ حیوانات

ذوب شدن بسیار شدید یخ های دریای قطب شمال در نتیجه تغییرات آب و هوایی سبب شده است که هزاران فیل دریایی برای زنده ماندن به مرزهای دور افتاده منطقه آلاسکا تغییر مکان دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، تغییرات آب و هوایی از عواقب گرمایش زمین به حساب می آیند که از آن جمله می توان به زمستان های گرم و افزایش سطح آب های اقیانوس ها اشاره نمود.

کوچ اجباری فیل های دریایی ناشی از ذوب شدن یخچال ها به منظور پیدا کردن محلی برای استراحت و تغذیه صورت گرفته است. این در صورتی است که تجمع تعداد زیادی از فیل های دریایی در محوطه ای بسیار کوچک، خطر رم کردن حیوانات را افزایش می دهد. تلف شدن و مرگ و میر حیوانات یکی از بزرگترین خطرات طبیعی به حساب می آید.

در زمستان امسال سطح دریایی که از یخ پوشیده شده است بر اثر تغییرات جوی و الگوهای غیرطبیعی هواشناسی، بسیار افت کرده است. برخی از محققان معتقد هستند که در تابستان دهه ۲۰۳۰ میلادی دیگر یخی در دریای شمال دیده نخواهد شد که تاثیر عمیقی را بر جمعیت حیات وحش وابسته به یخچال های طبیعی خواهد گذاشت.

براساس آمار بدست آمده از سازمان محیط زیست کشور آمریکا، حدود ۴۰۰۰۰ فیل دریایی جوان در سال پیش مجبور به حرکت به سمت سواحل شمالی شده اند و همچنین ۶۰ فیل دریایی جوان بر اثر ازدحام و رم کردن دیگر فیل های دریایی کشته شده اند. فیل های دریایی حیواناتی هستند که به سادگی در برابر افراد غریبه، صدا و بو انسان ها و ماشین ها رم می کنند. حتی بسیاری از مستندسازان و محققان برای گرفتن فیلم یا عکس مجبور هستند از فواصل بسیار زیاد اقدام به تهیه فیلم یا عکس نمایند.

سازمان شیلات و حیات وحش ایالات متحده اخطار داده است که تغییر در رفتار کوچ کردن حیوانات مختلف بر اثر تغییرات آب و هوایی می تواند هم برای خود حیوانات و هم برای گونه های دیگر حیوانی خطری بزرگ به حساب آید.

کد N944590

وبگردی