آفتاب

تاکید وزیر نیرو بر سپردن پروژه‌ها به بخش خصوصی

تاکید وزیر نیرو بر سپردن پروژه‌ها به بخش خصوصی

وزیر نیرو واگذاری پروژه‌ها و طرح‌های دولتی به بخش خصوصی را یکی از اهداف دولت تدبیر و امید برشمرد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)– منطقه خراسان- حمید چیت‌چیان در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرای طرح جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب کاشمر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت در این پروژه هیچگونه هزینه‌ای نمی‌کند و تمام هزینه‌ها توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد گفت: هزینه‌های سرمایه‌گذار از پساب به دست آمده تامین خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر واگذاری طرح‌های دولت به بخش خصوصی افزود: واگذاری تصفیه فاضلاب کاشمر به بخش خصوصی یک نمونه از سیاست‌های دولت تدبیر و امید در جهت واگذاری پروژه‌ها به این بخش است که دنبال می‌شود.

چیت‌چیان با اعلام اینکه این پروژه با سرمایه‌گذاری 108 میلیارد تومان و در مدت پنج سال توسط بخش خصوصی اجرا خواهد شد، تصریح کرد: استان خراسان رضوی یکی از استان‌های پیشرو در حوزه مدیریت و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی است.

وزیر نیرو بستن چاه‌های غیرمجاز و کنترل برداشت آب از چاه‌های مجاز توسط کنتورهای هوشمند را از جمله اقدامات صورت گرفته در این استان دانست و اظهار کرد: بحمدالله صددرصد چاه‌های کشاورزی کاشمر به کنتورهای هوشمند مجهز شده است.

وی ابراز امیدواری کرد حاصل این کار احیای مجدد دشت‌ها و سفره‌های آب زیرزمینی باشد.

چیت‌چیان همچنین به وضعیت تامین آب شرب شهر مشهد اشاره کرد و گفت: تا کنون در زمینه تامین آب شرب شهر مشهد اقدامات متعددی توسط وزارت نیرو انجام شده است. احداث سد دوستی در مرز ایران و ترکمنستان و انتقال آب آن با خط انتقال 180 کیلومتر یکی از کارهای صورت گرفته در تامین آب شرب مشهد و زائران بوده است، اگر چه آب سد دوستی کمتر شده اما بخش عمده‌ای از آب شهر از طریق همین سد تامین می‌شود.

انتهای پیام

کد N944579

وبگردی