آفتاب

اولین دعای کمیل بین‌الحرمین مدینه امشب برگزار می‌شود

اولین دعای کمیل بین‌الحرمین مدینه امشب برگزار می‌شود

نخستین دعای کمیل حج ٩٤ امشب در بین‌الحرمین برگزار می‌شود.

نخستین دعای کمیل حج ٩٤ امشب در بین‌الحرمین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت ایسنا، با وجود مواضع تند سیاسی عربستان در منطقه که نگرانی‌هایی را نسبت به برپایی دعای کمیل امسال در فضای آزاد و بین‌الحرمین إیجاد کرده بود، اما حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر - نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت - پیش از آنکه سفر حج امسال را آغاز کند با اعلام این که دعای کمیل زائران ایرانی در بین الحرمین مدینه برگزار می‌شود، اطمینان داد: امسال چهار دعای کمیل بین‌الحرمین برای زائران مدینه قبل و مدینه بعد و همچنین مراسم برائت از مشرکان در صحرای عرفات برگزار خواهد شد.

مراسم دعای کمیل هر سال براساس توافق ایران و عربستان و تحت تدابیر امنیتی در بین‌الحرمین شهر مدینه منوره برگزار می‌شود و تنها زائران ایرانی امکان حضور در آن را دارند، البته در یکی دو سال اخیر برخی زائران غیرایرانی نیز فرصت حضور در این مراسم را پیدا کرده بودند.

در دعای کمیل امشب، سرپرست حجاج ایرانی حضور خواهد داشت. این مراسم معمولا بدون سخنرانی و در زمانی توافق شده با عربستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، تا پایان امروز، پنجشنبه 12 شهریورماه تعداد زائران حاضر در مدینه به 14 هزار و 900 نفر خواهد رسید و هم اکنون نیز 8 هزار نفر از زائران ایرانی در مکه مکرمه حضور دارند.

انتهای پیام

کد N944412

وبگردی