آفتاب
تخت‌روانچی در دیدار با معاون نخست‌وزیر مجارستان

استمرار حیات برخی در گروی جنگ‌طلبی است

استمرار حیات برخی در گروی جنگ‌طلبی است

در دیدار معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ایران با معاون نخست‌وزیر مجارستان گسترش همکاری های دو جانبه مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تخت‌روانچی در دیدار با ژولت شم ین دعوت نامه اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری کشورمان را برای سفر رسمی «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان به ایران تقدیم کرد.

ژولت شم ین معاون نخست وزیر مجارستان در این دیدار گفت: روابط دو کشور وارد مرحله جدیدی شده است و در این مرحله نیازمند تلاش مشترک برای ترسیم فضای آینده روابط و توسعه همکاری های همه جانبه هستیم.

وی ضمن تشکر از دعوت ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان برای سفر به ایران افزود: سفر اوربان به ایران دارای اهمیت فراوانی است؛ زیرا در این سفر موافقت نامه همکاری های مشترک در بخش های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، گردشگری، اجتناب از اخذ مالیات مضاعف به امضای دو طرف می‌رسد.

تخت روانچی نیز در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت گسترش روابط میان ایران و مجارستان گفت: ایران و مجارستان دارای اشتراکات فرهنگی زیادی هستند که این امر کمک زیادی به گسترش روابط می کند.

وی افزود: با توجه به اراده سیاسی دوطرف برای گسترش روابط همه‌جانبه زمینه برای چنین امری فراهم است.

معاون اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 اظهار کرد: ایران موافقت نامه هسته ای وین را یک توافق برد - برد می‌داند. در طول مذاکرات گاه با زیاده خواهی برخی از طرف های مذاکره رو به رو بودیم ولی در نهایت به توافق مهمی دست یافتیم.

تخت روانچی با اشاره به اینکه هنوز مشکلاتی در مسیر اجرایی شدن توافق وجود دارد، افزود: برخی مخالف توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 بوده و هستند، آن ها ناآرامی را بر آرامش ترجیج داده و همواره شعارهای جنگ طلبانه سر می دهند گویا استمرار حیاتشان در گروی جنگ طلبی است.

وی همچنین گفت: ما مذاکرات را به نتیجه رسانده ایم و به جامعه بین الملل نشان دادیم که در برنامه هسته ای خویش شفاف عمل می کنیم و چیزی برای مخفی کردن نداریم.

وی تصریح کرد: امیدواریم در مرحله اجرای توافق هسته ای نیز شاهد اقدام درست طرف مقابل در عمل به تعهداتش باشیم. ایران به هیچ‌وجه به دنبال سلاح های کشتار جمعی نبوده و نیست و با توجه به فتوای مقام معظم رهبری اینگونه سلاح ها در دکترین دفاعی ایران هیچ جایگاهی ندارد.

تخت روانچی همچنین ابراز امیدواری کرد که پس از رفع تحریم های ظالمانه علیه ایران روابط جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اروپایی و خصوصا روابط با مجارستان شاهد رشد باشد.

در این ملاقات موضوعات منطقه ای و بین المللی از جمله بحران سوریه، عراق، مشکل مهاجران در اروپا و نیز راه های مبارزه با افراط گرایی و تروریسم مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N944410

وبگردی