آفتاب

«زوبین» به سؤالات رژیم صهیونیستی درباره برجام پاسخ داد

«زوبین» به سؤالات رژیم صهیونیستی درباره برجام پاسخ داد

معاون وزارت خزانه داری آمریکا که برای پاسخگویی به سؤالات مقامات رژیم صهیونیستی درباره «برجام» به سرزمین های اشغالی سفر کرده بود، به آمریکا بازگشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خزانه داری آمریکا، «آدام زوبین» معاون ضد تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه داری آمریکا در سفر به سرزمین های اشغالی به سؤالات مقامات این رژیم درباره توافق جامع هسته ای ۱۴ جولای (۲۳ تیر ماه) میان کشورهای ۱+۵ و ایران موسوم به برجام پاسخ داد. 

زوبین که برای گفتگو با مقامات این رژیم درباره برجام به تل آویو سفر کرده بود، به واشنگتن بازگشت. وی در این سفر با «یوسی کوهن» مشاور امنیت ملی و «دوری گلد» مدیر کل وزارت خارجه رژیم اشغالگر قدس دیدار و گفتگو کرد.

وی همچنین با «دان شاپیرو» سفیر آمریکا در تل آویو نیز گفتگو کرد. محور دیدارها و گفتگو های وی بررسی سوء تفاهم ها درباره توافق هسته ای، پاسخ گویی به آن ها، تداوم روند کمک های آمریکا به این رژیم و بررسی نگرانی های رژیم صهیونیستی از گروه های مقاومت به ویژه حزب الله لبنان بود.

وزارت خزانه داری آمریکا در تاریخ ششم شهریور پیشتر با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود معاون این وزارتخانه به سرزمین های اشغالی سفر می کند.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا هدف از این سفر گفتگو با مقامات رژیم اسرائیل درباره توافق هسته ای میان ایران و قدرت های جهانی عنوان شده بود.

کد N944359

وبگردی