آفتاب

درخواست پلوسی برای اعلام موضع دموکرات‌ها درباره توافق هسته‌ای

درخواست پلوسی برای اعلام موضع دموکرات‌ها درباره توافق هسته‌ای

پس از آنکه دولت اوباما آراء کافی برای محافظت از توافق هسته‌ای ایران را کسب کرد، نانسی پلوسی رهبر اقلیت در مجلس نمایندگان ایالات متحده از دموکرات‌ها خواست تا هرچه سریع‌تر موضع خود را درباره‌ توافق هسته‌ای اعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری هیل، نانسی پلوسی در نامه‌ای خطاب به نمایندگان دموکرات مجلس اعلام کرد: احتمال گفت‌وگوها درباره‌ قطعنامه عدم توافق هفته آینده و در روز چهارشنبه 9 سپتامبر آغاز خواهد شد و تا جمعه 11 سپتامبر ادامه خواهد داشت.

کوین مک کارتی رهبر اکثریت در مجلس نمایندگان روز چهارشنبه تاکید کرد که مجلس هفته آینده ممکن است رای گیری کند.

پلوسی در این باره گفت:‌ رای گیری پیش رو به این معنی است که دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان که هنوز درباره‌ توافق هسته‌ای ایران اعلام موضع نکرده‌اند، باید هر چه سریع‌تر نظر خود را ابراز کنند.

پلوسی با بیان اینکه به طور خصوصی از نظر مثبت نمایندگانی که هنوز موضع خود را علنی نکرده‌اند در حمایت از توافق هسته‌ای آگاهی یافته گفت: مطمئن هستم که کابینه اوباما حق وتوی خود را هم در مجلس سنا و هم در مجلس نمایندگان حفظ خواهد کرد. در همین رابطه با اعلام حمایت سناتور باربارا میکولسکی از توافق هسته‌ای ایران دموکرات‌ها قادر خواهند بود تا تلاش برای ملغی کردن حق وتوی رئیس جمهور از سوی جمهوری‌خواهان را بی‌نتیجه بگذارند.

مجلس سنا نیز گفت‌وگوها درباره‌ قطعنامه عدم تایید توافق نامه هسته‌ای ایران را بعد از تعطیلات کنگره و در 8 سپتامبر آغاز می‌کند.

انتهای پیام

کد N944311

وبگردی