آفتاب
یونیسف اعلام کرد:

جنگ، ۱۳ میلیون کودک را در منطقه از رفتن به مدرسه محروم کرده است

جنگ، ۱۳ میلیون کودک را در منطقه از رفتن به مدرسه محروم کرده است

صندوق کودکان سازمان ملل اعلام کرد حدود ۴۰ درصد از کودکان خاورمیانه و شمال آفریقا به دلیل درگیری ها در منطقه از رفتن به مدرسه باز مانده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، صندوق کودکان سازمان ملل متحد که بیشتر به نام اختصاری آن یونیسِف خوانده می‌شود در گزارشی که امروز درخصوص وضعیت کودکان در خاورمیانه و شمال آفریقا منتشر کرد، تصریح کرده است که در آستانه آغاز فصل مدارس، ۱۳ میلیون کودک به دلیل درگیری و جنگ، به مدرسه نمی روند.

بر این اساس، این تعداد حدود ۴۰ درصد از کودکان خاورمیانه و شمال آفریقا را شامل می شود که در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید از رفتن به مدرسه محروم هستند.

 در این گزارش آمده است، کودکان در سن آموزش در خاورمیانه و شمال آفریقا ۳۴ میلیون نفر هستند که از این تعداد ۱۳ میلیون نفر از آنان نمی توانند به مدرسه بروند.

براساس این گزارش، ۲.۴ میلیون نفر از این کودکان سوری، ۳میلیون عراقی، ۲ میلیون لیبیایی، ۲.۹میلیون یمنی و ۳.۱ میلون نفر از آنها سودانی هستند.

یونیسف همچنین اعلام کرد ۸۸۵۰مدرسه در عراق، سوریه، یمن و لیبی نابود شده و یا آسیب جدی دیده اند و یا اینکه توسط طرفهای درگیر در جنگ اشغال شده اند.

کد N944162

وبگردی