آفتاب

داور جنجالی بازی ایران و آرژانتین حمله ایرانی ها به اینستاگرام و فیسبوکش را کتاب می کند

داور جنجالی بازی ایران و آرژانتین حمله ایرانی ها به اینستاگرام و فیسبوکش را کتاب می کند

بیش از یک سال از بازی ایران و آرژانتین در جام‌ جهانی‌ 2014 می‌گذرد؛ دیداری که هنوز هم خیلی‌ها معتقدند حق ایران در آن شکست نبود.

آریا صالحی- خبرگزاری خبرآنلاین؛در آن مسابقه حساس كه مسي و دوستانش 90 دقيقه هرچه زدند به در بسته خورد (مسي در دقيقه 92 با يك شوت ديدني دروازه حقيقي را باز كرد) داور صربستاني در اشتباهي فاحش خطاي مسلم مدافع آرژانتين روي اشكان دژاگه، مهاجم تيم ‌ملي كشورمان را در محوطه جريمه اعلام نكرد و به عقيده كارشناسان يك ضربه پنالتي را از ايران گرفت. او همچنين در چندين مورد با قرار گرفتن در مسير توپ مانع ارسال پاس‌هاي بازيكنان ايران شد.

آن زمان فدراسيون فوتبال كشورمان در نامه‌اي رسمي به قضاوت داور بازي واكنش نشان داد و با كمك سفارت ايران در برزيل شكايتي را تنظيم و به فيفا ارسال كرد. حرف هم اين بود كه اين داور صربستاني حق يك ملت را ضايع كرده است.

اما دقايقي پس از اينكه آرژانتين - ايران را شكست داد بعضي از كاربران شبكه‌هاي اجتماعي به صفحات شخصي مازيچ حمله كرده و انواع و اقسام توهين‌ها را نثار قاضي اين ميدان كردند. در كمتر از چند ساعت صفحات او پر شده بود از پيام‌هاي ايراني‌ها؛ پيام‌هايي كه حاوي مطالب خوبي نبود و بيشتر فحش و ناسزا بود.

با گذشت بيش از يك سال از اين اتفاق مازيچ اما قرار است تمام توهين‌هايي كه به او شده است را در قالب يك كتاب بنويسد و منتشر كند!

ماجرا از جايي شروع شد كه شاهميري داور بين‌المللي واليبال ايران به صربستان سفر مي‌كند. در اين سفر او به صورت اتفاقي داور بازي ايران و آرژانتين را در سالن ملاقات مي‌كند كه مازيچ وقتي مي‌فهمد شاهميري ايراني است از او چند سؤال مي‌كند. شما مدرسه داريد؟ دبيرستان داريد؟ دانشگاه داريد؟

وقتي او پاسخ مثبت شاهميري را مي‌شنود ديگر چيزي نمي‌گويد و دوباره فردا سؤال‌هاي جديدي را از داور ايراني مي‌كند و مي‌گويد: «شما فرهنگ داريد؟ ادب داريد؟» او باز هم وقتي با اين پاسخ شاهميري روبه‌رو مي‌شود برگه‌هايي به قطر تقريبي 30 سانتي‌متر را نشان شاهميري مي‌دهد و به او مي‌گويد: «تمام اين برگه‌ها توهين‌هايي است كه ايراني‌ها به من در صفحات مجازي مختلف كرده‌اند. من دادم اين برگه‌ها را برايم ترجمه كرده‌اند. متأسفانه خيلي از آنها توهين به من و خانواده‌ام است. همه اين برگه‌ها را نگه داشته‌ام تا پس از دوران حرفه‌اي و زماني كه بازنشسته شدم اين توهين‌ها را در قالب يك كتاب منتشر كنم!»

 

 

251 41

 

 

 

کد N943951

وبگردی