آفتاب

پیکر زنده‌یاد ایرج کریمی شنبه ۱۴ شهریورماه تشییع می‌شود

پیکر زنده‌یاد ایرج کریمی شنبه ۱۴ شهریورماه تشییع می‌شود

طبق برنامه‌ریزی‌ های انجام شده و آخرین اطلاعات به دست آمده، قرار است پیکر زنده‌یاد ایرج کریمی شنبه ۱۴ شهریورماه از مقابل خانه سینما تشییع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، پیکر زنده‌یاد ایرج کریمی کارگردان و منتقد فقید سینمای ایران ۱۴ شهریورماه از مقابل خانه سینما به سمت بهشت زهرا (س) تشییع می‌شود. زنده‌یاد کریمی که از منتقدان مطرح سینمای کشور بود و سال‌ها در مجله فیلم قلم زد، ۱۱ شهریورماه بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

«از کنار هم می گذریم» نخستین فیلمی است که زنده‌یاد ایرج کریمی کارگردانی، فیلمنامه نویسی و تهیه کنندگی آن را بر عهده داشته است. وی «چند تار مو» را در ۱۳۸۲ بر اساس فیلمنامه‌ای از خودش کارگردانی کرد و فیلم «باغ‌های کندلوس» را در سال ۱۳۸۳ با بازی محمدرضا فروتن ساخت. کرمی در سال ۱۳۸۵ «نسل جادویی» را کارگردانی کرد.

پیام تسلیت انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران به مناسبت درگذشت زنده‌یاد ایرج کریمی

انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران به مناسبت درگذشت زنده‌یاد کریمی منتقد و فیلمساز سرشناس کشور پیام تسلیتی صادر کرد. در این پیام آمده است:

«درگذشت نابهنگام ایرج کریمی منتقد برجسته و باسواد سینما برای جامعه فرهنگی ایران ضایعه ای جبران ناپذیر است. انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران فقدان این منتقد و سینماگر ارزشمند را به اهالی فرهنگ و سینما تسلیت می گوید و برای بازماندگان ایشان صبر آرزومند است.»

کد N943719

وبگردی