آفتاب
به منظور مقابله با حمله احتمالی معترضان؛

تدابیر امنیتی در نزدیکی وزارت کشور لبنان تشدید شد

تدابیر امنیتی در نزدیکی وزارت کشور لبنان تشدید شد

رسانه های لبنانی از تشدید تدابیر امنیتی در نزدیکی وزارت کشور در شهر بیروت به منظور مقابله با حمله احتمالی معترضان به ساختمان این وزارتخانه خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، نیروهای امنیتی لبنان تدابیر امنیتی در نزدیکی ساختمان وزارت کشور در شهر بیروت را تشدید کردند.

بر اساس این گزارش، این اقدام به منظور مقابله با هرگونه حمله احتمالی معترضان به ساختمان این وزارتخانه صورت گرفت.

​از سوی دیگر، «محمد المشنوق» وزیر محیط زیست لبنان که روز گذشته به زحمت توانست از حمله معترضان به ساختمان وزارت محیط زیست جان سالم به در ببرد، تصریح کرد: تلاش ها برای حل نهایی بحران زباله ها همچنان در جریان است.

وی در این زمینه اظهار داشت: مسأله محیط زیست، مسأله ای ملی است، اما در حال حاضر شاهد هستیم که برخی گروه ها و جریان ها از آن بهره برداری سیاسی کرده و مانع حل این بحران می شوند.

گفتنی است، نیروهای امنیتی لبنان روز گذشته با توسل به زور، معترضان تحصن کننده در ساختمان وزارت محیط زیست در بیروت را از این ساختمان خارج و به سَمت زیرزمین ساختمان هدایت کردند.

ماجرای «بحران زباله ها» در لبنان از آنجا آغاز شد که شرکت «سوکلین» وابسته به جریان «المستقبل» و مسئول جمع آوری زباله ها در لبنان به یک باره از ادامه فعالیت های خود در این زمینه دست کشید و شرکت دیگری را به عنوان جایگزین خود تعیین نکرد. علاوه بر این، به دنبال افزایش حجم زباله ها در بیروت و دیگر نقاط لبنان، این شرکت هیچ اقدامی در خصوص توسعه کارخانه های بازیافت زباله ها صورت نداد. از سوی دیگر، پس از پُر شدن محل های دفن زباله در بیروت که اصطلاحا «خاک چال» یا «گورستان زباله» خوانده می شوند، مسئولان دیگر شهرهای واقع در لبنان از دفن زباله های بیروت خودداری کردند؛ مسأله ای که روز به روز بر حجم زباله های انباشته شده در پایتخت کشور افزود. پس از تشدید این بحران، مردم لبنان طی روزهای اخیر با برگزاری تظاهرات گسترده در بیروت با سر دادن شعارهایی کناره گیری دولت را خواستار شدند.

کد N943700

وبگردی