آفتاب

بسیج، کانون و نقطه جوشان برکات انقلاب اسلامی است

بسیج، کانون و نقطه جوشان برکات انقلاب اسلامی است

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه نقش بسیج و بسیجیان در تمام مقاطع انقلاب بر هیچ کس پوشیده نیست، گفت: بسیج، کانون و نقطه جوشان برکات انقلاب اسلامی است.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه نقش بسیج و بسیجیان در تمام مقاطع انقلاب بر هیچ کس پوشیده نیست، گفت: بسیج، کانون و نقطه جوشان برکات انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایسنا، سردار محسن انصاری چهارشنبه 11 شهریور 94 در مراسم بزرگداشت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمام شهیدان انقلاب به خصوص شهیدان رجایی و باهنر، گفت: زندگی و مبارزات این دو شهید، الگویی برای تمام بسیجیان است و این دو شهید گرانقدر به واقع بسیجیانی مخلص و مومن بودند.

وی با بیان اینکه نقش بسیج و بسیجیان در تمام مقاطع انقلاب بر هیچ فردی پوشیده نیست، گفت: بسیج کانون و نقطه جوشان برکات انقلاب اسلامی است و مرتبآ برای انقلاب ارزش افزوده ایجاد می کند. ایجاد بسیج در واقع از بینش والای امام خمینی(ره) نشات گرفت که توانست انسان های مخلص را پیش از انقلاب به عرصه مبارزه بیاورد تا در مقطع انقلاب نقش آفرین باشند و پس از انقلاب هم این افراد مخلص را سازماندهی کرد تا ارتش 20 میلیونی محقق شود.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: به برکت این الگویی که توسط امام(ره) ارائه شد، امروز هم بسیج جریانی پرقدرت است که تا انقلاب هست، بسیج هم هست. الگوی امام راحل برای به کارگیری ظرفیت نیروهای مردمی مومن با به کارگیری این نیرو در سایر نهضت ها متفاوت بود. در سایر حرکات انقلابی در کشورهای دیگر مردم در زمان انقلاب در صحنه حاضر می شوند و پس از آن مقطع و مستقر شدن نهادهای رسمی، مردم از صحنه خارج می شوند.

سردار انصاری تاکید کرد: الگوی امام(ره) در استفاده از نیروهای مردمی مانند هیچ کدام از الگوهای دیگر نبود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و استقرار نهادهای رسمی، نقش و قدرت مردم فراموش نشد و امروز نیز پس از 37 سال از پیروزی انقلاب، بسیج همچنان با قدرت در صحنه حضور دارد.

وی بسیج را نیروی نظامی که فقط در زمان دفاع مقدس ایفای نقش کرد ندانست و گفت: خوشبختانه امروز این دیدگاه که بسیج را فقط مختص دفاع مقدس می دانست تغییر کرده است و افراد بسیجی در تمام عرصه های نظام اسلامی اعم از علمی، نظامی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی حضوری پرقدرت دارند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران بسیجیان را نیروهایی با خدا و عاشق دانست که بر اساس آگاهی مسیر فعالیت خود را انتخاب می کنند و افزود: امروز در سایر کشورها شاهد هستیم که حضور مردم با انگیزه هایی عمومآ ملی‌گرایانه شکل می گیرد، اما بسیج حرکتی خدایی است که تفاوت عمده آن با سایر نیروها در کشورهای دیگر، انتخاب آگاهانه مسیر و حرکت است.

سردار انصاری سخت بودن کار بسیج را تنها منحصر به دوره دفاع مقدس ندانست و گفت: امروز نیز بسیجیان در حوزه های علمی و اقتصادی و فرهنگی با سختی های راه روبه رو هستند که تنها با نگاه عاشقانه بسیجی است که می توان از این سختی ها عبور کرد، زیرا بسیجیان فعالیت های خود را شغل نمی دانند، بلکه به دیده تکلیف به آن می‌نگرند.

وی به سخنی از امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: ایشان فرموده اند «اگر در کشوری نوای دل نشین تفکر بسیجی طنین انداز شد چشم طمع دشمنان و جهان خواران از آن دور خواهد شد». مشخص است که «جهان‌خواران» همین نظام سلطه امروزی هستند. امروز چشم طمع دشمنان به سه عنصر اصلی اقتدار جمهوری اسلامی ایران یعنی فرهنگ، علم و اقتصاد دوخته شده است. دشمن می‌داند اگر امروز انقلاب اسلامی الگو شده و دفاع مقدس ما در مرزهای اعتقادی مان جریان دارد، به دلیل همین تفکر و بسیجی و فرهنگ ایثار و شهادت است.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: رهبری معظم انقلاب اقتدار حقیقی را اقتدار فرهنگی دانسته اند. کلید حفظ اقتدار در این عرصه و همچنین در عرصه علم و اقتصاد، بی شک مدیریت جهادی است. مدیریت جهادی نیاز به روحیه جهادی دارد که این روحیه را می توان از طریق توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تقویت و با تفکر بسیجی در مسیر آن حرکت کرد.

سردار انصاری با اشاره به مقابله کشورمان با تهدیدات، گفت: در هر جایی که به تهدیدات پاسخ داده ایم، تفکر بسیجی حاکم بوده است و با استمرار و توسعه این تفکر می توانیم تهدیدات آینده را هم پاسخگو باشیم.

وی مدیریت جهادی و تفکر بسیجی را رکن مهمی در جلوگیری از سه آفت مهم فراموشی، تخریب و تحریف جریانات تاریخی و به خصوص فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: اینجاست که باید تفکر بسیجی حاکم شود تا از طریق پایش، پالایش و پویش جلوی این آفات گرفته شوند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه تاکید کرد: بسیجیان همواره به تناسب تهدیدات وارد میدان شده و امروز نیز باید تهدیدات را بشناسند. امروز دشمنان ما می خواهند دستاورد بزرگ کشورمان در عرصه دیپلماسی و هسته ای را با تفرقه اندازی کمرنگ کنند. بسیج در این شرایط باید به تناسب این تهدید وارد میدان شود تا زمینه ساز اتحاد، انسجام ملی، تبعیت از رهبری و بسترساز همدلی بیشتر دولت و ملت باشد. بسیج باید تاثیرگذاری تفکر بسیجی را بر سه عنصر قدرت ساز نظام افزایش دهد.

سردار انصاری خطاب به بسیجیان بنیاد، گفت: همان طور که بنیاد افضل نهادهاست، بسیجیان بنیاد هم باید افضل بسیجیان باشند. این مسئله با افزایش دانش، مهارت ها و حفاظت از تفکر بسیجی میسر می شود. بسیجیان بنیاد باید ضریب تفکر بسیجی را در بنیاد افزایش دهند. در این صورت تکریم، دلسوزی، کار شبانه روزی و دقت در انجام کارها افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام

کد N943644

وبگردی