آفتاب
رئیس مرکز تحقیقات آرتمیا:

آرتمیا از اعتبارات احیای دریاچه ارومیه بی‌نصیب مانده است

آرتمیا از اعتبارات احیای دریاچه ارومیه بی‌نصیب مانده است

رئیس مرکز تحقیقات آرتمیا گفت: برای حفظ و احیای آرتمیا دریاچه ارومیه به اعتبار نیازمندیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان غربی، یوسفعلی اسدپور در نشستی خبری، گفت: طرح‌های اثربخشی در زمینه حفظ و احیای آرتمیا به ستاد احیای دریاچه ارومیه ارائه شده که متاسفانه آرتمیا از اعتبارات احیای دریاچه ارومیه بی نصیب مانده و اعتباری در این راستا تامین نمی‌شود.

وی اظهار کرد: باید مسئولین اجرایی اقدامات جدی و زودهنگام در راستای حفظ آرتمیا انجام دهند چرا که با گذشت زمان بازگشت و احیای این موجودات غیرممکن و هزینه بر خواهد بود.

اسدپور با اشاره به اینکه آرتمیا موجودی شاخص و عامل مهاجرت کلیه پرندگان مهاجر و نیمه مهاجر به آذربایجان غربی است، تصریح کرد: با کمترین اعتبار می‌توانیم به صورت پایلوت‌های در حاشیه دریاچه نسبت به ایجاد و راه‌اندازی زیستگاه‌های طبیعی آرتمیا اقدامات لازم را انجام داد که باید مسئولین ذیربط اقدامات اساسی در این راستا انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات آرتمیای کشور هم اکنون در ارومیه استقرار یافته و در این مکان فعالیت‌های اجرایی، تحقیقاتی مربوطه را مدیریت می کند، افزود: آرتمیای ارومیه قابلیت ارزآوری برای کشورمان را دارد و باید در راستای ایجاد درآمد ارزی و اشتغالزایی گام‌های اساسی برداشت.

رئیس مرکز تحقیقات آرتمیا با بیان اینکه هیچ اولویتی بالاتر از احیای دریاچه ارومیه نیست، گفت: سلامت، بهداشت و کشاورزی 6 میلیون نفر به طور مستقیم و 12 میلیون نفر به صورت غیرمستقیم با تبعات خشک شدن دریاچه در ارتباط است که باید نسبت به احیا این دریاچه مجدانه اقدام کرد.

انتهای پیام

کد N943636

وبگردی