آفتاب

واکنش«صائب عریقات» به اعلام آمادگی نتانیاهو برای دیدار با ابومازن

واکنش«صائب عریقات» به اعلام آمادگی نتانیاهو برای دیدار با ابومازن

«صائب عریقات» عضو ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به اعلام آمادگی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای دیدار با رئیس این تشکیلات، سخنان نتانیاهو در این خصوص را «بی‌محتوا» خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «صائب عریقات» عضو ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین به اعلام آمادگی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای دیدار با ابومازن و از سرگیری مذاکرات سازش واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی در این زمینه گفت: سخنان بنیامین نتانیاهو برای سفر به رام الله و دیدار با محمود عباس «بی محتوا» است.

وی با انتقاد شدید از طرح مسأله دیدار نتانیاهو با ابومازن تصریح کرد: آنچه که نخست وزیر شهرک نشین ها نگفته است تنها به معنای برگزاری یک دیدار ساده با محمود عباس است؛ نخست وزیری که از پایبندی به تعهدات خود در خصوص آزادسازی اسرای فلسطینی قدیمی و دیگر تعهدات طفره می رود.

عریقات در ادامه اظهار داشت: ابومازن در آینده طی سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام خواهد کرد که از این پس روابط ما با اسرائیل به عنوان یک دولت اشغالگر خواهد بود.

گفتنی است، نتانیاهو در اظهارات خود برای جنبش موسوم به «زنان صلح اسرائیل» گفته بود: برای دیدار و مذاکرات مستقیم با ابومازن آماده سفر به رام الله و یا هر مکان دیگری هستم.

وی همچنین تصریح کرده بود: من پیش شرطی برای این مسئله قرار نمی دهم. نخست وزیر رژیم صهیونیستی با این ادعا که به راه حل دو کشور برای دو ملت پایبند است گفت: ما خواهان تشکیل کشور بدون سلاح فلسطین هستیم که وجود کشور برای قوم یهود را به رسمیت بشناسد.

نتانیاهو خطاب به فعالانی که برنامه دیدار با محمود عباس را دارند تصریح کرده بود: اگر به دنبال دیدار با ابو مازن هستید به او بگویید که من آماده دیدار با او هستم. این در حالی است که مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین آوریل ۲۰۱۴ به خاطر مخالفت مسئولان صهیونیست با آزادی دور چهارم از اسرای فلسطینی با شکست مواجه شد و تلاش های آمریکا برای احیای این مذاکرات بی نتیجه ماند.

کد N943589

وبگردی