آفتاب
رییس پلیس راه استان اعلام کرد:

واژگونی خودرو، عامل 42 درصد تصادفات در خوزستان

واژگونی خودرو، عامل 42 درصد تصادفات در خوزستان

رییس پلیس راه خوزستان گفت: 42 درصد از تصادفات رخ داده در تابستان، واژگونی خودرو بوده است.

سرهنگ قاسم قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خوزستان، اظهار کرد: اغلب این تصادفات ناشی از توجه نکردن به جلو، سرعت غیرمجاز و خواب‌آلودگی و خستگی بوده است. با توجه به این‌که بخش زیادی از تصادفات از نوع واژگونی بوده‌اند، رانندگان، سرعت موثر در وقوع این حوادث را از نظر دور نکنند؛ راننده‌ای که احتیاط را از رانندگی خود خارج کند، عاقبت به تصادف و به دنبال آن مرگ یا معلولیت دچار خواهد شد.

وی ادامه داد: اکنون نیز هر چه به روزهای آخر تابستان نزدیک می‌شویم بار ترافیک در برگشت از سفر، بیشتر می‌شود بنابراین برای کنترل ترافیک در جاده‌های استان، جلساتی در قالب کمیته حمل و نقل و ترافیک با حضور همه اعضا، تشکیل و تمهیدات لازم برای کنترل ترافیک اندیشیده و همچنین نواقص راه‌ها شناسایی شده است. همچنین اقدامات ضروری برای ایمن‌سازی راه‌ها، در قالب طرح‌های کوتاه مدت انجام می‌شود.

رییس پلیس راه خوزستان با بیان اینکه بیش از 14 هزار کیلومتر راه در استان وجود دارد، گفت: کمتر از 1000 کیلومتر از این مسیرها به صورت آزادراه و بزرگراه است؛ با توجه به اینکه مسیرهای دوطرفه مستعد وقوع تصادفات رخ به رخ یا در اصطلاح شاخ به شاخ هستند و این تصادفات غالبا با فوت یا جراحت همراه است، ضرورت دارد جهت بزرگراه و آزادراه کردن مسیرها به خصوص مسیرهای پرتردد استان اقدام شود. همچنین بخشی از 14 هزار کیلومتر راه در استان، راه‌های روستایی و فرعی است که جهت بهسازی این مسیرها نیز باید اقدام شود.

قدرتی اظهار کرد: چنانچه مسیرهای بزرگراهی و آزادراهی خوزستان به 2000 کیلومتر افزایش یابند، تصادفات از نوع رخ به رخ حداقل 40 تا 45 درصد کاهش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: از آنجا که استان خوزستان فاصله زیادی با استان‌های خوش آب و هوا و شمال کشور دارد، غالبا رانندگان مسافر که بیشتر آنها نیز در رانندگی جاده‌ای کم‌تجربه هستند، تلاش می‌کنند از مبدا تا مقصد را به سرعت رانندگی کنند که به دنبال آن استراحت ناکافی، موجب خستگی و خواب‌آلودگی در راننده می‌شود. اتفاقات گذشته نشان داده این شرایط در کنار سرعت غیرمجاز، بسیار حادثه‌آفرین است.

رییس پلیس راه خوزستان توصیه کرد: رانندگان هیچ عجله‌ای برای رسیدن به مقصد نداشته باشند. محل‌های استراحت خود را طوری مشخص کنند که بیشتر از 8 ساعت در روز رانندگی نکنند و در هر 2 ساعت، 15 دقیقه استراحت داشته باشند.

قدرتی اظهار کرد: همچنین افراد چنانچه قصد رانندگی در جاده را دارند، مواد غذایی تخمیری و پرچرب و همچنین دوغ و ماست مصرف نکنند زیرا این مواد غذایی موجب خواب‌آلودگی فرد می‌شود. همچنین رانندگان از بستن کمربند ایمنی هنگام رانندگی غافل نشوند. پیش از شروع حرکت نیز سلامتی خودروی خود را ارزیابی کنند و هنگام رانندگی از سبقت‌های غیرمجاز جدا پرهیز کنند تا به سلامت به مقصد برسند.

انتهای پیام

کد N943466

وبگردی