آفتاب

درخواست خصمانه دادستان کل میشیگان از ایالات آمریکا علیه ایران

درخواست خصمانه دادستان کل میشیگان از ایالات آمریکا علیه ایران

دادستان کل ایالت میشیگان آمریکا در اظهاراتی خصمانه علیه ایران از فرماندهان ایالات کشورش خواست تا خود دست به تشدید یا اعمال تحریم علیه تهران بزنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه یو.‌اس.‌ای تودی، بیل شوت دادستان کل ایالت میشیگان و اسکات پروت دادستان کل اوکلاهما روز سه‌شنبه با ارسال نامه‌ای به 50 فرماندار ایالات سراسر آمریکا گفتند که توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 برای ایالات الزام‌آور نیست بنابراین آنها می‌توانند خود محدودیت‌هایی را علیه ایران و شرکت‌هایی که با این کشور داد و ستد دارند اعمال کنند.

میشیگان یکی از 25 ایالت آمریکایی است که با اعمال تحریم علیه ایران مانع از داد و ستد و قرارداد شرکت‌ها و نهادهای این ایالت با ایران می‌شود.

به گزارش یو.‌اس.‌ای‌ تودی، بر اساس توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که در ماه ژوئیه در وین حاصل شد، ایران در ازای محدودیت برنامه هسته‌ای‌اش از لغو تحریم‌های بین‌المللی برخوردار خواهد شد اما همان‌طور که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اذعان کرده است، این توافق ایالات را ملزم به لغو تحریم‌هایشان علیه تهران نمی‌کند. با این حال جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفته است که این توافق ایالت‌ها را به برداشتن داوطلبانه این تحریم‌ها ترغیب می‌کند.

دادستان کل میشیگان در حالی این نامه را ارسال کرده است که کنگره آمریکا در 17 سپتامبر قرار است درباره توافق هسته‌ای رأی‌گیری کند. رئیس جمهور آمریکا هشدار داده است که در صورت رد توافق در کنگره آن را وتو خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N943295

وبگردی