آفتاب
براساس یک نظرسنجی جدید،

بایدن در صورت افول کلینتون گزینه اول رای‌دهندگان دموکرات خواهد بود

بایدن در صورت افول کلینتون گزینه اول رای‌دهندگان دموکرات خواهد بود

یک نظرسنجی جدید نشان داد که بیش از 38 درصد از حامیان دموکرات‌ها در آمریکا در صورتی که "هیلاری کلینتون" در نظرسنجی‌ها در مقابل یک کاندیدای جمهوری‌خواه بازنده باشد، در انتخابات درون‌حزبی حزب دموکرات به "جو بایدن" رای خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک نظرسنجی مشترک انجام شده توسط رویترز/ ایپسوس که نتایج آن روز گذشته منتشر شد نشان داد، رای‌دهندگان دموکرات آمریکا در صورتی که هیلاری کلینتون کاندیدای پیشتاز این حزب افول پیدا کند، جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا را به عنوان کاندیدای ارجح خود برای ریاست‌جمهوری در سال 2016 انتخاب خواهند کرد.

بیش از 38 درصد از دموکرات‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی اظهار کردند، اگر نظرسنجی‌ها نشان دهد که هیلاری کلینتون در مقابل یک کاندیدای جمهوری‌خواه بازنده است در انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها به جو بایدن رای خواهند داد.

همچنین 30 درصد از رای‌دهندگان دموکرات گفتند اگر کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا با مشکل روبرو شود، به برنی ساندز سناتور لیبرال ایالت ورمونت رای خواهند داد.

کمتر از یک‌چهارم از رای‌دهندگان اظهار کردند که همچنان به کلینتون پایبند خواهند ماند.

این نظرسنجی نشان داده با وجود آنکه همچنان کلینتون از پشتیبانی زیادی برخوردار است، رای‌دهندگان هنوز به وی متعهد نیستند و این نشان‌دهنده خطرهای پیش‌روی کاندیداتوری وی در صورتی که بایدن وارد رقابت‌ها شود، است.

بایدن در حال حاضر با مشاورانش برای بررسی این که آیا برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 کاندیدا شود، رایزنی می‌کند. نخستین انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری دموکرات‌ها برای 13 اکتبر برنامه‌ریزی شده و بایدن تحت فشار قرار دارد تا در چند هفته آینده برای کاندیداتوری تصمیم بگیرد.

در نظرسنجی مذکور مجموعاً 499 نفر که خود را دموکرات معرفی کرده‌اند شرکت کردند. براساس این نظرسنجی هیلاری کلینتون با بیش از 44 درصد رای همچنان گزینه اول رای‌دهندگان دموکرات است.

در ادامه برنی ساندرز با حمایت یک‌چهارم از رای‌دهندگان و بایدن با داشتن حدود 17 درصد رای در جایگاه‌های بعدی هستند.

در روزهای اخیر محدودیت هیلاری کلینتون پس از آنکه در ماه اوت به زیر 50 درصد رسید کاهش نشان داده و ساندرز که خود را سوسیالیست خوانده کمی به او نزدیک‌تر شده است.

رای‌دهندگان در چند نظرسنجی اعلام کردند که به دنبال درگیر شدن کلینتون در مناقشه بر سر استفاده از سرور پست الکترونیک شخصی برای امور رسمی در زمان تصدی وزارت امور خارجه به او اعتماد ندارند.

انتهای پیام

کد N943222

وبگردی