آفتاب
رییس کل دادگستری هرمزگان:

دستگاه قضا باید مکانی برای نمایش اخلاق اسلامی باشد

دستگاه قضا باید مکانی برای نمایش اخلاق اسلامی باشد

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: برای یک کشور اسلامی زیبنده و قابل قبول نیست که دچار اختلافات و دعاوی زیادی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خلیج فارس از رودان، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری گفت: تمامی قضات باید بر اساس حق قضاوت کنند. از ضروریات دستگاه قضا و نظام اسلامی قضاوت بر اساس حق است.

وی افزود: مرحله تشخیص حق مرحله بسیار سنگینی است و ما باید به‌خوبی حق را بشناسیم و قدرت تشخیص حق از باطل را داشته باشیم و بر این اساس حکم کنیم.

وی تصریح کرد: لزوم رعایت عدالت در دستگاه قضا از جمله ضرورت‌هاست و در دین اسلام نیز بسیار سفارش شده است و از نظر اسلام و بزرگان عدل همان رعایت قانون می باشد.

اکبری افزود: برخی از اختلافات داخلی و درون خانوادگی است و حقی از حکومت و نظام کاسته نمی شود، این موارد نیز باید با تعامل و سعه صدر در پی آشتی و حل مشکلات موجود باشیم.

وی تصریح کرد: در قوانین نیز بر سعی و تلاش قاضی برای صلح و سازش تسریع و تاکید شده است و همواره دوطرف دعوا نیز از صلح و سازش استقبال خواهند کرد.

رییس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اینکه ایجاد صلح و آرامش در جامعه از نیازهای مهم هر جامعه‌ای است افزود: وظیفه آحاد جامعه ایجاد اصلاح و رفع اختلافات می‌باشد و ما باید در جهت اصلاح میان مردم و ایجاد آرامش گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: برای یک کشور اسلامی زیبنده و قابل قبول نیست که دچار اختلافات و دعاوی زیادی باشد. مردم ما باید در زمینه کاهش دعاوی و اختلافات با دستگاه قضا مشارکت داشته باشند. دستگاه قضا نیز باید با اقتدار با مخلان نظم و امنیت برخورد کند.

وی گفت: از همکاران خود در دستگاه‌های قضایی انتظار دارم که همواره با سعه صدر، جهت تکریم ارباب رجوع و برخورد توأم با اخلاق با مردم رفتار کنند.

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: دستگاه قضا باید مکانی باشد برای نمایش اخلاق اسلامی و کرامت انسانی و هماره باید حقوق شهروندی مردم حفظ شود.

اکبری با اشاره به عملکرد مثبت و قابل قبول دادگستری شهرستان رودان در سطح استان افزود: دادگستری شهرستان رودان از جمله دستگاه‌های برتر استان و کشور در حوزه اجرایی و قضایی بوده است و این امر نیز از نجابت مردم شهرستان می باشد که خداوند نیز قضات کاربلد و سالمی را نصیب‌شان کرده است.

انتهای پیام

کد N943213

وبگردی