آفتاب

سفیر پیشین ایران در آذربایجان: نرمش قهرمانانه ناشی از ادراک صحیح قواعد بین‌الملل است

سفیر پیشین ایران در آذربایجان: نرمش قهرمانانه ناشی از ادراک صحیح قواعد بین‌الملل است

سفیر پیشین ایران در آذربایجان گفت: نرمش قهرمانانه ناشی از ادراک صحیح قواعد بین‌الملل است؛ چراکه هر سیاست خارجی متاثر از پارامترهای بین‌المللی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اردبیل، افشار سلیمانی در همایش بایدها و نبایدهای سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران پس از توافق هسته‌ای در مجتمع فدک اردبیل با بیان اینکه بی توجهی به مسائل بین‌الملل محکوم به شکست است، افزود: سیاست خارجی ادامه سیاست داخلی است و در قرن 21 سیاست داخلی و خارجی از روابط بین الملل متاثر می شود.

سلیمانی با بیان اینکه سازمان‌های بین‌المللی در مقدرات کشورها تاثیرگذار هستند، تصریح کرد: باید به تعاملات داخلی و خارجی توجه کنیم و در دو بخش سیاست و اقتصاد به این مهم توجه ویژه داشته باشیم.

سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان با اشاره به برخی اشتباهات مدیریتی در کشور، خواستار اعمال برخی اصلاحات در نظام جمهوری اسلامی ایران شد و خاطرنشان کرد: ما به دولت کوچک و کارآمد نیاز داریم و در تقابل با هرم قدرت بین‌المللی باید راهکارهای تعامل را به کار گیریم.

وی با بیان اینکه مقرر شده بود چشم انداز 20 ساله در قالب چهار برنامه پنج ساله توسعه به اجرا درآید، گفت: متاسفانه دولت سابق با ماجراجویی در اجرای این مهم اختلال ایجاد کرد.

سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان با تاکید بر اینکه آسیب‌های سال های اخیر کشور به این سادگی قابل ترمیم نیست، تصریح کرد: حتی اگر بعد از این با استفاده از افراد شایسته قدم های صحیح برداریم به این زودی ها آسیب‌ها رفع نمی شود.

وی با بیان اینکه دولت روحانی کشور را در یک وضعیت کما تحویل گرفته، گفت: متاسفانه فساد اقتصادی دولت قبلی صدمات جبران ناپذیری به کشور وارد ساخته است.

سلیمانی در پایان سخنان خود بر ضرورت توسعه سیاسی کشور تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N943126

وبگردی