آفتاب

محمود عباس نامزد ریاست کمیته اجرایی ساف نمی‌شود

محمود عباس نامزد ریاست کمیته اجرایی ساف نمی‌شود

یکی از رهبران جنبش فتح تاکید کرد که محمود عباس نامزد تصدی پست ریاست کمیته اجرایی ساف نخواهد شد. همچنین برخی منابع آگاه اعلام کردند که عباس قصد دارد رئیس سازمان اطلاعات فلسطین را برای تصدی این پست معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، امین مقبول، مسوول اداری "شورای انقلابی جنبش فتح" اعلام کرد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس کنونی کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف)، طی نشست اخیر کمیته مرکزی فتح اعلام کرده است که دیگر قصد ندارد برای تصدی پست ریاست کمیته اجرایی ساف نامزد شود.

وی گفت: عباس این تصمیم خود را در سفرش به اردن با ملک عبدالله دوم، پادشاه این کشور نیز در میان گذاشته و دلیل موضع خود را "خستگی و باز کردن عرصه برای رهبران دیگر" عنوان کرده است.

مقبول گفت: اعضای کمیته مرکزی فتح از عباس خواستند تا در موضع خود تجدید نظر کند "به ویژه اینکه در این مرحله دشمنانی وجود دارند که برای خارج کردن عباس از عرصه سیاسی و قدرت تلاشی می‌کنند."

اخیراً محمود عباس و بیش از نیمی از اعضای 18 نفره کمیته اجرایی ساف کناره‌گیری خود را از این کمیته اعلام کرده‌اند. قرار است شورای ملی فلسطین (پارلمان) روزهای 14 و 15 ماه آینده با هدف انتخاب کمیته اجرایی جدید نشستی را در رام‌الله برگزار کند.

در همین راستا شبکه قدس به نقل از منابع آگاه خود اعلام کرد که عباس تصمیم دارد تا «ماجد فرج»، رئیس سازمان کل اطلاعات فلسطین را به عنوان رئیس جدید کمیته اجرایی ساف پیشنهاد کند.

به گفته منابع مذکور، در حال حاضر گزینه‌ها برای تصدی پست ریاست کمیته اجرایی ساف به ماجد فرج و صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین محدود شده است.

همچنین اخیراً نشستی میان محمود عباس، عریقات و ماجد فرج در مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله برگزار و در این نشست درخصوص تغییر ساختار کمیته اجرایی ساف و اخراج تعدادی از اعضای کنونی آن که با سیاست‌های این کمیته مخالف هستند، گفت‌وگو شد.

در این نشست تصمیم گرفته شد که ماجد فرج برای نخستین بار جهت عضویت در کمیته اجرایی نامزد شود.

همچنین صائب عریقات در سمت خود به عنوان مسوول اداری این کمیته باقی بماند و تعداد دیگری از رهبران کنونی فتح از جمله پسر محمود عباس نیز نامزد عضویت در این کمیته شوند و مهم‌ترین مساله در این نشست تصمیم برای اخراج یاسر عبد ربه، از رهبران فتح از کمیته اجرایی ساف بوده است.

انتهای پیام

کد N943115

وبگردی