آفتاب

کشته و زخمی شدن حدود 3100 تن در خشونت های ماه میلادی گذشته عراق

کشته و زخمی شدن حدود 3100 تن در خشونت های ماه میلادی گذشته عراق

هیات سازمان ملل در عراق اعلام کرد که در پی اقدامات خشونت‌آمیز و تروریستی در ماه میلادی گذشته بیش از سه هزار عراقی کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، این هیات در گزارشی اعلام کرد که در پی اقدامات خشونت‌آمیز، تروریستی و درگیری‌های مسلحانه که در عراق در اوت 2015 صورت گرفت، 1325 عراقی کشته شده و 1811 تن دیگر زخمی شده‌اند.

در این گزارش آمده است که تعداد غیرنظامیان کشته شده به 585 تن می‌رسد و 1103 تن از غیرنظامیان نیز در این جریان زخمی شده‌اند.

هیات سازمان ملل در عراق همچنین اعلام کرد که 740 تن از نیروهای وابسته به نیروهای امنیتی عراق از جمله نیروهای پیشمرگ و نیروهای مختص به ماموریت‌های ویژه و داوطلبان کشته شده‌اند.

در این گزارش آمده است که این آمار شامل تلفات عملیات نظامی در استان الانبار در غرب عراق نمی‌شود که از دو ماه قبل در آن عملیات نظامی گسترده‌ای علیه داعش در جریان است.

در همین حال "یان کوبیش"، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل به عراق گفت: موفقیت‌آمیز بودن طرح اصلاحاتی دولت عراق اهمیت بسیاری برای بازگرداندن مشروعیت و عدالت اجتماعی و اعتمادسازی به مشارکت عادلانه همگان در جامعه دارد.

هیات سازمان ملل در عراق اعلام کرد که در استان بغداد مردم بیشترین آسیب را دیده‌اند چراکه تعداد قربانیان غیرنظامی به 1069 تن (318 کشته و 751 زخمی) می‌رسد.

انتهای پیام

کد N943096

وبگردی