آفتاب
رییس مجمع نمایندگان کردستان:

حضور مردم پای صندوق‌های رای دموکراسی را ترجمه می‌کند

حضور مردم پای صندوق‌های رای دموکراسی را ترجمه می‌کند

رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس گفت: حضور مردم در پای صندوق های رای دموکراسی را ترجمه می کند و مشروعیت نظام اسلامی را به دنیا اثبات می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، سید احسن علوی در ششمین جلسه شورای اداری استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در قانون اساسی انتخابات به عنوان یک اصل پذیرفته شده است و بی تردید نظام سیاسی بدون دموکراسی معنا ندارد.

وی افزود: مردم در انتخابات نمایندگان خود را برای اداره امور مهم در استان انتخاب می کنند که برای این انتخابات نیاز به آگاهی کامل مردم از انتخابات، دموکراسی و جامعه است.

رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس با اشاره به اینکه آگاهی بخشی وظیفه وزارت کشور است، عنوان کرد: بی تردید آگاهی بخشی در جامعه یک اصل است بنابراین وزارت کشور باید در این زمینه به خوبی آگاهی بخشی کند.

وی انتخابات را رقابتی دانست که یک بعُد آن را رقابت بی رحمانه تشکیل می دهد و عنوان کرد: در انتخابات افراد داوطلب باید با صبر و حوصله، بدون شعار دادن و بدور از اقدامات عوام فریبانه و تخریب یکدیگر و با هدف خدمت به مردم تلاش کنند.

وی افزود: خوشبختانه در شرایطی که کشورهای منطقه غرق در خون و آتش هستند، ایران جزء یکی از امن ترین کشورهای منطقه است که می توان با بهره گیری از این مهم، شرایط حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کرد.

علوی با اشاره به اینکه مشارکت مردم در امور سیاسی مشروعیت نظام را تثبیت می کند، گفت: حضور مردم در پای صندوق‌های رای دموکراسی را ترجمه می کند و مشروعیت نظام اسلامی را به همه دنیا اثبات می کند.

وی در ادامه انتخاب اولین سفیر کُرد اهل سنت را به مردم کردستان تبریک گفت و خاطرنشان کرد: انتخاب یک سفیر کُرد اهل سنت برای اولین بار، موجب تغییر دیدگاه ها نسبت به دولتمردان و ایجاد بارقه امید برای مردم کردستان خواهد شد.

رییس مجمع نمایندگان کردستان در پایان یادآور شد: امیدواریم انتخابات دوره دهم نیز همچون سایر انتخابات به دور از تشنج برگزار شده و مردم بتوانند افرادی را که عصاره ملت هستند انتخاب کرده تا زمینه خدمت رسانی و خیر و برکت برای کشور و به تبع آن استان فراهم شود.

انتهای پیام

کد N942989

وبگردی