آفتاب

نگرانی میشل عون از وقوع بهار عربی در لبنان

نگرانی میشل عون از وقوع بهار عربی در لبنان

رهبر جریان آزاد ملی لبنان ضمن تاکید بر اینکه انتخاب رئیس‌جمهور راه خروج از بحران این کشور است، نسبت به وقوع بهار عربی در لبنان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری الفجر، میشل عون، رهبر جریان آزاد ملی لبنان و رئیس فراکسیون "تغییر و اصلاح" در کنفرانسی مطبوعاتی تاکید کرد: من از بهار عربی می‌ترسم. من نگران وقوع بهار عربی در لبنان هستم؛ بهاری که جهنم اعراب بوده است و چیزی که بیشتر مرا می‌ترساند بشارت شبکه "سی‌ان‌ان" آمریکا به این مساله است که لبنان در آستانه بهار عربی است.

وی افزود: تنش و درگیری راهکار بحران نیست، اگر دنبال راه‌حل هستید انتخاباتی را خواستار شوید که به تنهایی می‌تواند طبقه سیاسی را تغییر دهد. بخواهید رئیس‌جمهورتان را انتخاب کنند. انتخابات راهکار مناسب حل بحران است.

میشل عون گفت: اگر خواهان تغییر طبقه سیاسی هستید قانون انتخاباتی را خواستار شوید که اراده شما را بیان کند. ما خواهان انتخابات مستقیم برای آزاد شدن از محاسبات داخلی و خارجی هستیم چراکه رئیس‌جمهور نباید وابسته به کسی باشد. ما روز جمعه ساعت پنج و نیم در میدان الشهداء دست به تظاهرات خواهیم زد.

وی گفت: خواسته‌های تظاهرکنندگان خواسته‌هایی است که ما از چند سال پیش برآوردن آنها را خواستار شده‌ایم. تمامی خواسته‌ها بر حق است. در آن زمان این تظاهرکنندگان کجا بودند؟ در حال حاضر سوالاتی درخصوص اینکه چه کسی تظاهرکنندگان را به حرکت درمی‌آورد، مطرح است.

رهبر جریان آزاد ملی لبنان درخصوص مذاکرات ملی برای بررسی بحران‌ها در این کشور گفت: ما در این مذاکرات شرکت خواهیم کرد چراکه خواهان تحکیم مشروعیت ثابت و نه مشروعیت دروغین هستیم.

میشل عون پیش از این نیز در کنفرانس خبری خواهان انتخاب رئیس جمهور به صورت مستقیم از سوی مردم شده بود.

انتهای پیام

کد N942881

وبگردی