آفتاب
امیرعبداللهیان در دیدار با فرستاده سازمان ملل در امور سوریه:

توجه به نقش اسد از ارکان هر طرحی درباره سوریه است

توجه به نقش اسد از ارکان هر طرحی درباره سوریه است

معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه کشورمان گفت: نقش مردم و مورد توجه قرار دادن نقش حکومت در سوریه و تلاش های بشار اسد در مبارزه با تروریسم باید جز ارکان هر طرحی برای خروج از بحران قرار داده شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، حسین امیر عبداللهیان که به منظور بررسی راه حل سیاسی بحران سوریه به لبنان سفر کرده است در دیدار با استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت:نقش مردم و مورد توجه قرار دادن نقش حکومت در سوریه و تلاش های بشار اسد در مبارزه با تروریسم و درعین حال مبارزه جدی و غیر گزینشی با تروریسم از ارکان هرگونه طرحی در سوریه است.

 حسین امیر عبداللهیان  گفت: اگر چه طرح فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نکات مثبتی دارد اما در این حال دارای ابهاماتی است.

وی همچنین با خانم سیگرید کاگ نماینده ویژه سازمان ملل در لبنان، نبی بری رئیس مجلس، تمام سلام نخست وزیر و جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان دیدار کرد.

به گفته معاون عربی افریقایی وزیر امور خارجه کشورمان اهداف اصلی این سفر پیگیری موضوعات مورد علاقه ایران و لبنان است چرا که برای جمهوری اسلامی ایران، مشورت و رایزنی با مقامات لبنانی برای صلح و ثبات و امنیت در داخل لبنان و همچنین مبارزه با تروریسم و برون رفت از بحران های موجود در منطقه حائز اهمیت است.

معاون عربی افریقایی وزیر امور خارجه کشورمان بعد از دیدار با مقامات لبنانی به سوریه رفت.

کد N942781

وبگردی