آفتاب

پوتین امروز در چین

پوتین امروز در چین

رئیس جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) به منظور شرکت در مراسم هفتادمین سالروز پایان جنگ جهانی دوم و پیروزی متفقین بر ژاپن به چین می‌رود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در جریان سفر دو روزه‌اش که به دعوت شی جینپینگ، همتای چینی‌اش صورت گرفته با شرکای چینی و رهبران دیگر کشورهای جهان نشست‌های دو جانبه‌ای را برگزار خواهد کرد.

یوری یوشاکف، مشاور ارشد پوتین در امور سیاست خارجی به خبرنگاران گفت: رئیس جمهوری روسیه امروز نخستین نشست خود را با لی کچیانگ، نخست وزیر چین برگزار خواهد کرد. آنها به طور خاص بر مسائل همکاری تجاری و اقتصادی تمرکز خواهند کرد.

وی افزود: انتظار می‌رود پوتین و لی کچیانگ درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی کنونی و دورنماهای تعمیق همکاری‌ها در حوزه سازمان‌ ملل، گروه 20، همکاری اقتصادی آسیا پاسفیک و دیگر سازمان‌های بین‌المللی تبادل نظر کنند.

این دو مقام همچنین درباره برنامه‌های متصل کردن مسیر تجارت شرق به غرب پکن موسوم به "جاده ابریشم" و اتحادیه اقتصاد اوراسیا تحت رهبری مسکو مذاکره خواهند کرد.

برنامه شلوغ پوتین همچنین شامل دیدار با نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا، چومالی سایاسون، رئیس جمهوری لائوس و میلوس زمان، رئیس جمهوری چک است که قرار است فردا (پنج شنبه) صورت گیرد.

یوری یوشاکف گفت: پوتین و مادورو درباره گام‌های عملی همکاری بیشتر در حوزه تجارت و اقتصاد مذاکره خواهند کرد. توجه ویژه به اقدامات مشترک احتمالی در خصوص تثبیت بهای نفت در بازار جهانی به ویژه با همکاری روسیه و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اپک) معطوف خواهد بود.

وی افزود: پوتین در مذاکره با رئیس جمهوری لائوس بر جنبه‌های کلیدی روابط دوستانه میان این دو کشور و توسعه همکاری‌های استراتژیک در منطقه آسیا پاسفیک متمرکز خواهد بود. روسیه و لائوس در حال انجام چندین پروژه سرمایه‌گذاری مشترک هستند.

دیدار پوتین با میلوس زمان نیز بر همکاری میان مسکو و پراگ در زمینه‌های تجارت و اقتصاد، سرمایه‌گذاری، انرژی و فرهنگ متمرکز خواهد بود.

یوشکاف اشاره کرد، نشست‌های دو جانبه پس از رژه نظامی و مهمانی رسمی که به میزبانی شی جینپینگ برگزار می‌شود، صورت خواهند گرفت.

انتهای پیام

کد N942779

وبگردی