آفتاب

وزارت خارجه آمریکا: سازمان ملل پرونده 17 هزار آواره سوری را به ما محول کرده است

وزارت خارجه آمریکا: سازمان ملل پرونده 17 هزار آواره سوری را به ما محول کرده است

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: اتحادیه اروپا باید تاسیسات مناسب و در خور توجهی را برای روند حضور مهاجران سوری ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اروپا با بزرگترین مشکل مهاجرت طی چند دهه گذشته مواجه شده است به طوری که صدها هزار تن از مهاجران از افغانستان، سوریه و عراق به دنبال پناهندگی در شمال اروپا هستند و از راه یونان می‌خواهند به کشورهای این منطقه وارد شوند.

مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره گفت: ما باید به تمامی دولت‌های منطقه تاکید کنیم تا تاسیسات مناسب و در خور توجهی را برای نظارت مناسب بر ورود مهاجران و ارائه کمک‌هایی برای زندگی بهتر این افراد ایجاد کنند.

وی به این مساله اشاره کرد که ارائه یک مکان امن برای مهاجران راه حلی موقتی محسوب می‌شود و در این باره گفت: آنچه که ما واقعا به آن نیاز داریم مقابله با دلایل اصلی است و ما باید یک راه حل سیاسی صلح آمیز و معتبر را برای پایان دادن به درگیری‌های سوریه ارائه کنیم.

براساس گزارش‌های سازمان ملل در جنگ چهار ساله سوریه 6 / 7 میلیون تن در داخل این کشور و چهار میلیون تن در خارج از این کشور آواره شده‌اند.

تونر اظهار داشت که سازمان ملل در سال 2015، 17 هزار درخواست پناهندگی سوری‌ها را به آمریکا محول کرده است که آمریکا به 1500 تن حق اقامت دائمی در خاک خود را داده و امیدوار است که در سال مالی جدید بتواند به سوری‌های بیشتری حق اقامت بدهد.

انتهای پیام

کد N942687

وبگردی