آفتاب

دیدار معاون وزیر خارجه کشورمان با رئیس مجلس لبنان

دیدار معاون وزیر خارجه کشورمان با رئیس مجلس لبنان

حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه کشورمان و هیات همراه روز سه شنبه 10 شهریور، در«عین التینه » مقر ریاست مجلس لبنان با «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران «ایسنا»، در این دیدار رئیس مجلس لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشورهای دوست و صادق می باشد و رایزنی با این کشور در شرایط کنونی بسیار مفید و کمک کننده است.

رییس مجلس لبنان با اشاره سفر اخیر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به لبنان اظهار داشت: توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+5 مساله مهمی بود و ترتیبات جدیدی را به همراه خود در منطقه ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: سفر وزیر خارجه ایران پس از توافق هسته ای به کشورهای منطقه از جمله لبنان، نتایج مثبتی خواهد داشت و امیدوارم کشورهای منطقه از تجربه مذاکره ایران با کشورهای غربی الگو بگیرند.

در این دیدار که محمد فتحعلی سفیر ایران در لبنان نیز حضور داشت، نبیه بری درخصوص مسائل داخلی اخیر لبنان گفت: برخی طرف ها با هدایت رژیم صهیونیستی بدنبال بهم ریختن ثبات و استقرار لبنان هستند ولی با قدرت می گویم که این توطئه ها به فضل مقاومت و تدبیر و حکمت آن، شکست خواهد خورد.

در ادامه ی این دیدار معاون وزیر خارجه کشورمان با اشاره به نقش مهم نبیه بری در حفظ وحدت لبنان ابراز امیدواری کرد : ابتکار آقای نبیه بری بتواند در ایجاد تقریب بین دیدگاه لبنانی ها در مسائل مختلف کمک کند و لبنان را از فتنه های صهیونیستی در امان نگه دارد.

حسین امیرعبداللهیان اظهارکرد : بحران های منطقه دارای راه حل نظامی نیست و نمی توان با نظامی گری به پیروزی رسید و اینگونه رویکردها، فرصت را برای دشمن اصلی منطقه و رژیم صهیونیستی فراهم می آورد تا در جهت تضعیف مردم منطقه تلاش بیشتری داشته باشند.

در این ملاقات معاون وزیر خارجه ضمن گفتگو درخصوص امام موسی صدر، بر اهمیت تعیین سرنوشت ایشان و ادامه تلاش ها در این رابطه، تاکید کرد .

این دو مقام عالی رتبه ایرانی و لبنانی ، در این دیدار آخرین تحولات در روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

دیدار امیر عبداللهیان با دی میستورا در لبنان

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان که به لبنان سفر کرده است به منظور بررسی راه حل سیاسی بحران سوریه با «استفان دی میستورا »فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه دیدار کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، حسین امیر عبداللهیان گفت: اگر چه طرح دی میستورا نکات مثبتی دارد اما در عین حال دارای ابهاماتی است.

وی افزود: نقش مردم و مورد توجه قرار دادن نقش حکومت در سوریه و تلاش های بشار اسد در مبارزه با تروریسم و درعین حال مبارزه جدی و غیر گزینشی با تروریسم ، از ارکان هرگونه طرحی در سوریه باید باشد.

امیر عبداللهیان همچنین با خانم «سیگرید کاگ »نماینده ویژه سازمان ملل در لبنان، نبیه بری رئیس مجلس، تمام سلام نخست وزیر و جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان دیدار کرد. به گفته معاون عربی و افریقای وزیر امور خارجه کشورمان، اهداف اصلی این سفر پیگیری موضوعات مورد علاقه ایران و لبنان است چرا که برای جمهوری اسلامی ایران، مشورت و رایزنی با مقامات لبنانی برای صلح و ثبات و امنیت در داخل لبنان و همچنین مبارزه با تروریسم و برون رفت از بحران های موجود در منطقه حائز اهمیت است.

معاون عربی و افریقای وزیر امور خارجه کشورمان بعد از دیدار با مقامات لبنانی به سوریه رفت.

انتهای پیام

کد N942527

وبگردی