آفتاب
وال استریت ژورنال خبر داد

احتمال تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه تا مارس 2016

احتمال تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه تا مارس 2016

وال استریت ژورنال به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که اتحادیه اروپا احتمالا تحریم‌ها علیه تعدادی از مقام‌ها و شرکت‌های روسی را تا مارس 2016 تمدید خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وال استریت ژورنال گزارش داد، منابع دیپلماتیک آگاه اعلام کرد‌ه‌اند که اتحادیه اروپا در نظر دارد تحریم‌ها علیه 190 مقام و شرکت را تا مارس 2016 تمدید کند؛ این مقام‌ها و شرکت‌ها یا روسی هستند یا از جدایی‌طلبان شرق اوکراین.

تحریم‌های کنونی که شامل توقیف دارایی‌ها و ممنوعیت سفر می‌شود، در حال حاضر 151 فرد و 37 شرکت را در بر می‌گیرد و تا 15 سپتامبر یعنی حدود دو هفته دیگر اجرایی است.

به گفته منابع آگاه، قرار است مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا طی نشستی که امروز (چهارشنبه) برگزار می‌شود، درباره تمدید تحریم‌های روسیه تصمیم‌های لازم را اتخاذ کنند. مقام‌های اتحادیه اروپا درباره چگونگی ادامه فشارها علیه مسکو در راستای اعمال توافق‌های مینسک رایزنی خواهند کرد.

غرب تاکنون چندین دور تحریم‌هایی را در پی بالا گرفتن مناقشات در اوکراین علیه روسیه اعمال کرده است. این تحریم‌ها به اتهام مداخله مسکو در امور داخلی اوکراین وضع شده؛ اتهامی که طرف روسی آن را تکذیب می‌کند.

انتهای پیام

کد N942526

وبگردی