آفتاب
توسط نیروهای امنیتی لبنان صورت گرفت؛

خارج کردن تحصن کنندگان از ساختمان وزارت محیط زیست با توسل به زور

خارج کردن تحصن کنندگان از ساختمان وزارت محیط زیست با توسل به زور

نیروهای امنیتی لبنان با توسط به زور، معترضان تحصن کننده در ساختمان وزارت محیط زیست در بیروت را از این ساختمان خارج و به سَمت زیرزمین ساختمان هدایت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، نیروهای امنیتی لبنان با توسط به زور، معترضان تحصن کننده در ساختمان وزارت محیط زیست در بیروت را از این ساختمان خارج و به سَمت زیرزمین ساختمان هدایت کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی به منظور پایان دادن به تحصن معترضان به بحران زباله ها در ساختمان وزارت محیط زیست در بیروت، تحصن کنندگان را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند.

رسانه های لبنان اعلام کردند که نیروهای امنیتی پیش از بیرون راندن تحصن کنندگان از ساختمان، خبرنگاران را از آنجا بیرون کرده بودند.

در همین حال، نیروهای صلیب سرخ به منظور امدادرسانی به مجروحان وارد ساختمان وزارت محیط زیست شده اند.

در همین ارتباط، وزیر کشور لبنان در واکنش به اخبار مبنی بر ضرب و شتم تحصن کنندگان توسط نیروهای امنیتی گفت: چنین اتفاقی رخ نداده است و اگر این مسأله اثبات شود، با عاملان آن به شدت برخورد خواهیم کرد.

گفتنی است، تظاهرات اعتراضی مردم لبنان در بیروت در اعتراض به بحران زباله ها از بامداد امروز تشدید شده است.

ماجرای «بحران زباله ها» در لبنان از آنجا آغاز شد که شرکت «سوکلین» وابسته به جریان «المستقبل» و مسئول جمع آوری زباله ها در لبنان به یک باره از ادامه فعالیت های خود در این زمینه دست کشید و شرکت دیگری را به عنوان جایگزین خود تعیین نکرد. علاوه بر این، به دنبال افزایش حجم زباله ها در بیروت و دیگر نقاط لبنان، این شرکت هیچ اقدامی در خصوص توسعه کارخانه های بازیافت زباله ها صورت نداد. از سوی دیگر، پس از پُر شدن محل های دفن زباله در بیروت که اصطلاحا «خاک چال» یا «گورستان زباله» خوانده می شوند، مسئولان دیگر شهرهای واقع در لبنان از دفن زباله های بیروت خودداری کردند؛ مسأله ای که روز به روز بر حجم زباله های انباشته شده در پایتخت کشور افزود. پس از تشدید این بحران، مردم لبنان طی روزهای اخیر با برگزاری تظاهرات گسترده در بیروت با سر دادن شعارهایی کناره گیری دولت را خواستار شدند.

کد N942475

وبگردی