آفتاب
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد

اصلاح آئین‌نامه کمیته انتخاب روسای دانشگاهها/ کاهش ظرفیت پزشکی دانشگاه آزاد

اصلاح آئین‌نامه کمیته انتخاب روسای دانشگاهها/ کاهش ظرفیت پزشکی دانشگاه آزاد

جلسه 766 شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی برگزار شد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر محمدرضا مخبردزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص مصوبات این جلسه با اشاره به تشکیک برخی از اعضا در زمینه کمیته تعیین روسای دانشگاه ها، گفت: با توجه به اینکه در مصوبه وزاری علوم و بهداشت، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و رئیس هیئت نظارت و بازرسی دبیرخانه شورا اعضای کمیته هستند و حکم رئیس هیئت نظارت و بازرسی به اتمام رسیده است جلسات با حضور 4 نفر از اعضا تشکیل شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در این زمینه توسط برخی از اعضا اشکال وارد شده بود که در جلسه اعضا ضمن تایید مصوبات و جلسات کمیته، مقرر کردند رسمیت جلسه با حضور دو سوم اعضا باشد و این بند آئین نامه اصلاح شد.

وی گفت: همچنین مقرر شد به زودی نفر پنجم کمیته انتخاب شود که به جمع اعضا اضافه شود.

مخبردزفولی اظهار داشت: در این جلسه همچنین مواردی که در حکم رهبر معظم انقلاب برای اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد تاکید قرار گرفته بود دستور اول جلسه بود.

وی افزود: در زمینه آنها کارگروهی تشکیل شده و بر اساس آن قرار شده بود که دبیرخانه کار رصد، پایش، پیگیری و ارائه گزارش در این زمینه را انجام دهد و در مواردی که نیاز به تصویب مصوباتی باشد کار پیگیری شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پیرامون موضوع علوم انسانی مقرر شد شورای تحول علوم انسانی کار را پیگیری و گزارش خود را ارائه کند و در خصوص مهندسی فرهنگی قرار شد هر چه سریعتر ستاد راهبری مهندسی فرهنگی به ریاست رئیس جمهور تشکیل شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: در سایر موارد نیز قرار شد پیگیری های لازم انجام شود که به تدریج در دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به موضوع پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری توسط دانشگاه آزاد اسلامی در سال قبل که مورد اشکال وزارتین علوم و بهداشت بود، گفت: کارگروهی با حضور وزاری ذیربط، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع را بررسی کرده بود.

وی افزود: بر اساس تصمیم کارگروه مذکور توافق شده بود که رشته محل ها بر اساس معیارها و استانداردهای وزارت علوم و بهداشت مورد ارزیابی قرار گیرند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جلسه امروز گزارش وزرای علوم و بهداشت ارائه شد که بر اساس آن دانشگاه آزاد اسلامی انصافا تلاش داشته است که در مسیر استانداردهای وزارت علوم و بهداشت حرکت کند گرچه هنوز به لحاظ انطباق نتوانسته است به نقطه مورد قبول برسد.

وی افزود: در زمینه آموزش پزشکی با توجه به گزارش وزیر بهداشت، درخصوص رعایت استانداردها، دانشگاه آزاد اسلامی توافق کرد که ظرفیت پذیرش پزشکی این دانشگاه از 27000 نفر به 9000 نفر کاهش پیدا کند.

مخبر دزفولی تصریح کرد: در بخش وزارت علوم نیز پیشرفت های قابل توجهی حاصل شده است که مواردی که منطبق با استانداردها بوده است؛ وزارت علوم مجوزهای لازم را صادر کرده است.

وی افزود: در دیگر موارد که معیارهای مطابق با ضوابط آموزش عالی حاصل نشده است قرار شد به دانشگاه آزاد اسلامی برای تکمیل ارتقای ظرفیت هیئت علمی و کیفی خود و انطباق با استانداردهای آموزش عالی تا شهریور سال آینده فرصت داده شود.

براساس گزارش سایت شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو پیوسته فرهنگستان علوم در ادامه با اشاره به بررسی موضوع پایش آموزش عالی و تطبیق آن با استانداردها و ضوابط آموزش عالی در جلسه گفت: وزارت علوم در این زمینه کار خود را آغاز کرده است و مقرر شد که گزارش خود را در خصوص قوت ها و ضعف ها و تطبیق استانداردهای آموزش عالی در دانشگاه پیام نور به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.

انتهای پیام

کد N942472

وبگردی