آفتاب

اهداء اعضاء بدن دو بیمار مرگ مغزی به 6 بیمار نیازمند

اهداء اعضاء بدن دو بیمار مرگ مغزی به 6 بیمار نیازمند

هماهنگ کننده تیم پیوند چهارمحال و بختیاری از اهداء اعضاء دو بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند پیوند عضو خبر داد.

زهرا سیاح در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه چهارمحال و بختیاری، اظهارکرد: بیمار مرگ مغزی محمد جلیل ۲۷ ساله اهل و ساکن لردگان در تاریخ چهارم شهریورماه به علت عارضه شدید مغزی در حادثه تصادف با موتورسیکلت در بخش ICU بیمارستان آیت‎الله کاشانی شهرکرد تحت درمان قرار گرفت.

وی افزود: مرگ مغزی این بیمار در ششم همین ماه توسط تیم پزشکی اعلام و با رضایت خانواده وی کبد و کلیه‎های بیمار به سه بیمار نیازمند پیوند عضو اهدا شد.

سیاح گفت: یکی از کلیه‎های مرحوم جلیل به یک خانم ۲۷ ساله از اهالی فارسان پیوند زده شد و یکی دیگر از کلیه‎ها به استان اصفهان و کبد وی به فارس منتقل شد.

هماهنگ کننده تیم پیوند چهارمحال و بختیاری افزود: کفایت قاسم‎پور، ۴۵ ساله از اهالی ناغان در اثر تومور مغزی در تاریخ دوم شهریورماه جاری در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار گرفت که مرگ مغزی وی نیز در پنجم ماه جاری توسط تیم پزشکی معالجش اعلام شد.

سیاح خاطرنشان کرد: کبد و کلیه‏‌های این بیمار مرگ مغزی روز دوشنبه نهم شهریورماه به سه بیمار نیازمند اهدا شد.

به گفته وی، با توجه به عدم آمادگی بیمار دریافت کننده کلیه در استان هر دو کلیه این بیمار به استان اصفهان و کبد وی به فارس منتقل شد.

هماهنگ کننده تیم پیوند چهارمحال و بختیاری اظهارکرد: با راه‌‏اندازی بخش پیوند کلیه در بیمارستان آیت‎الله کاشانی شهرکرد تاکنون حدود هفت عمل جراحی پیوند کلیه در این بیمارستان با موفقیت انجام شده است.

انتهای پیام

کد N942400

وبگردی