آفتاب

پوتین: تلاش برخی از کشورها برای حفظ سلطه‌شان به هر قیمتی مشکل آفرین است

پوتین: تلاش برخی از کشورها برای حفظ سلطه‌شان به هر قیمتی مشکل آفرین است

رئیس جمهوری روسیه اظهار کرد که روند شکل گیری نظام جهانی چند قطبی همراه با افزایش تنش‌ها در دو سطح منطقه‌ای و جهانی است و از برجسته‌ترین دلایل آن ضعیف بودن تلاش‌ها جهت دست یابی به راه حل‌های میانه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهوری روسیه پیش از سفرش به چین در مصاحبه با خبرگزاری ایتارتاس روسیه و شینهوا چین گفت: تناقض‌های تمدنی و دینی راه‌حل‌های کارآمدی را نمی‌یابند، اما اقتصاد جهانی نتوانسته است وارد مرحله پیشرفت با ثبات شود.

پوتین خاطرنشان کرد: از مشکلات اصلی که جهان ما امروزه با آن مواجه است، تلاش برخی از کشورها جهت حفظ سلطه‌شان در مسائل جهانی به هر قیمتی است.

وی افزود: این کشورها پایبندی خود را به اصول دموکراسی و حاکمیت قانون و حقوق بشر در داخل مرزهایشان اعلام می‌کنند، اما در عرصه بین الملل این اصول را نادیده می‌گیرند و در نتیجه در عرصه عمل، اصل برابری میان کشورها را که در منشور سازمان ملل ثبت شده است، رد می‌کنند.

پوتین گفت: در این شرایط سخت،‌ همکاری روسیه و چین اهمیت ویژه‌ای را برای حفظ ثبات و امنیت منطقه‌ای و بین المللی و تحکیم آن و جستجوی پاسخ‌هایی کارآمد به چالش‌های جهانی به دست می‌آورد. روابط میان روسیه و چین به بالاترین سطح خود در تاریخ رسیده است و این روابط به تحکیم خود ادامه می‌دهد.

رئیس جمهوری روسیه همچنین عنوان داشت: همکاری روسیه و چین نقش چشم‌گیری را در حل و فصل مشکلاتی چون انتقال سلاح‌های شیمیایی از اراضی سوریه و دست یابی به توافقی میان قدرت‌های جهانی و ایران درخصوص برنامه‌های هسته‌ای تهران ایفا کرد.

انتهای پیام

کد N942350

وبگردی