آفتاب
معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تهران:

پایگاه خدمات اجتماعی مهر امام(ره) در راستای تحقق انضباط شهری راه‌اندازی شده است

پایگاه خدمات اجتماعی مهر امام(ره) در راستای تحقق انضباط شهری راه‌اندازی شده است

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در مراسم افتتاح خانه مهر امام(ره)؛ مرکز فوریتهای اجتماعی حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره)، گفت: در شهر مطلوب، شهر متعلق به شهروندان است و پایه و اساس کار باید بر اساس تعریف شهروندی باشد نه شهرنشینی مطلق. شهروندی که محله و شهر را متعلق به خود می داند و نسبت به آن احساس وابستگی روحی، عاطفی و فرهنگی دارد. با تمام توان برای پیشرفت و توسعه همه جانبه شهر خود دلسوز و آگاه است.

به گزارش سرویس شهری ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین امرودی در این مراسم افزود: فراهم کردن زمینه مناسب برای آرامش، آسایش و رفاه شهروندان محور برنامه های مدیریت شهری است و امروز شهر تهران به نقطه ای رسیده که به دنبال مشارکت یکایک شهروندان در مسیر توسعه و پیشرفت شهر می باشد و آن را به صورت یک مطالبه جدی دنبال می کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: امروز در شهر تهران اگر می خواهیم کار انجام شود و از شعار و شعار زدگی دوری کنیم باید مانند شهرداری کار و فعالیت را در صحنه و در سطح محلات و برای شهروندان به صورت عملیاتی و در کف خیابان به صورت جهادی دنبال کنیم و از شعار دادن و شعار زدگی بپرهیزیم و به اصطلاح آستین ها را بالا بزنیم و کار کنیم.

وی تاکید کرد: دراین میان، رسانه ها نقش مهم و قابل توجهی را در ایجاد و ترویج فرهنگ شهروندی و توسعه و آگاهی به شهروندان در این زمینه دارند و باید به کمک شهرداری تهران و متولیان فرهنگی شهر بیایند.

امرودی افزود: امروز در شهرداری تهران در حوزه زیرساخت ها اقدامات قابل توجهی و چشمگیری انجام شده است و با وجود تمام محدودیت ها شهرداری کارنامه قابل قبولی در این حوزه دارد. باید برای رفع مشکلات و چالش های فرهنگی و اجتماعی اقدام کرد. اما آیا شهرداری تهران به تنهایی مسئول است؟ آیا متولی همه امور شهرداری تهران است؟

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: ما در تهران برای انجام تغییر در رفتار شهروندان و ترویج فرهنگ صحیح شهروندی نیازمند همراهی و همکاری جدی و موثر رسانه ها با مجموعه مدیریت شهری هستیم و دست یاری به سوی همه دلسوزان در حوزه های مختلف ومسئولیت ها چه در دولت،نیروهای انتظامی،قوه قضائیه و ... دراز می کنیم و با تمام وجود و با کلیه امکانات در صحنه هستیم و اعلان آمادگی می کنیم.

امرودی در ادامه با بیان اینکه باید فاصله فکر تا عمل را در شهر تهران کم کنیم ، گفت: بدون شک مدیریت شهری تهران به عنوان یک مجموعه مدیریت محلی و با نگاه محله محور وارد کار اجتماعی و فرهنگی شده است و انتظار دارد که دیگر دستگاه ها هم کمک کنند و حداقل وظایف خود را در حوزه ماموریتی خود انجام دهند.

وی تاکید کرد: تهران هم زندگی شبانه و هم زندگی روزانه دارد و باید قبول کنیم که در برخی موارد و مواقع زندگی شبانه در تهران آشفته و پر چالش است و همه ی مسئولیت ها و اختیارات با شهرداری تهران نیست.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین امرودی، معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران افتتاح پایگاه مهر امام (رحمت الله علیه) را به عنوان یکی از وظایف شهرداری تهران در حوزه انضباط شهری دانست و گفت: این مکان مقدس ورودی شهر تهران است و باید چهره ای آراسته و آرامش بخش و زیبا داشته باشد و کسی در این مکان سرگردان و مستاصل نباشد.

وی افزود: این مرکز با همت والای مهندس اکبر توکلی،شهردار حرم مطهر حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) و مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(سلام الله علیها) و همکاری سازمان رفاه ،خدمات و مشارکت های اجتماعی راه اندازی شده است و انواع خدمات در حوزه انضباط شهری در این مرکز به زائران امام راحل(رحمت الله علیه) و به راه ماندگان، مسافران و هموطنانمان داده می شود و برنامه هایی چون اورژانس اجتماعی؛ شامل خدمات سیار اورژانس اجتماعی، اعزام هموطنان بی خانمان و در راه مانده به مراکز مرتبط و واحد مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی و .. از دیگر وظایف این مرکز است.

امرودی افزود: گروه های هدف این مجموعه شناسایی شده اند؛ کودکان، جوانان، سالمندان و معلولان، دختران و زنان در معرض آسیب و به طور کلی همه اقشار جامعه و هموطنان عزیزی که به این مکان مراجعه می کنند را شامل می گردد و در این مرکز مورد مهر و محبت قرار می گیرند و راهنمایی می شوند.

فرماندار تهران: انتخاب نام خانه مهر امام(ره) برای این پایگاه بجا و شایسته است

عیسی فرهادی، فرماندار تهران در ابتدای این مراسم گفت: همه ما مورد عنایت ، فداکاری و بزرگواری حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) بوده و هستیم و تاریخ قرن بیستم بدون نام و حرکت حضرت امام (رحمت الله علیه) تاریخی ابتر و مبهم است و این یک واقعیت بزرگ است.

وی در ابتدای مراسم افتتاح پایگاه مهر امام(رحمت الله علیه) با سپاس از شهرداری تهران به ویژه حجت الاسلام و المسلمین امرودی،معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، مهندس توکلی مدیر جهادی و شهردار حرم مطهر حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) به جهت راه اندازی این پایگاه خدمات اجتماعی در این مکان مقدس گفت: موقعیت مکانی و جغرافیایی حرم مطهر حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) به عنوان چهار راه ارتباطی بین شمال و جنوب و شرق و غرب کشور هموطنان و زائران 4 حرم معنوی و مقدس را در این مکان گرانقدر به هم می رساند و از این منظر اهمیت فراوانی دارد.

فرهادی افزود: این مرکز با همت جهادی عزیزان ما در شهرداری تهران و حرم مطهر حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) در راستای خدمات رسانی به هموطنان و زائران حضرت امام(رحمت الله علیه) راه اندازی شده و به دنبال کاهش مشکلات اجتماعی و پیشگیری از بروز مشکلات جدید است.

به گزارش روابط عمومی سازمان بهشت زهرا(سلام الله علیها)، در مراسم افتتاح خانه مهر امام(رحمت الله علیه) اکبر توکلی مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(سلام الله علیها) و شهردار حرم مطهر حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه)، هوشیار مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی، حجت الاسلام عباسی رئیس دادگاه کهریزک، شجاعی رئیس دادگاه بخش آفتاب، قلیچ خانی مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت امام (رحمت الله علیه)، سرهنگ زارع رئیس آگاهی شهرری و دیگر مدیران و معاونین بخش های مختلف شهرداری تهران و شخصیت های محلی حضور داشتند.

انتهای پیام

کد N942128

وبگردی