آفتاب

انتقاد نخست‌وزیر کانادا از عملکرد ائتلاف ضدداعش

انتقاد نخست‌وزیر کانادا از عملکرد ائتلاف ضدداعش

نخست‌وزیر کانادا تاکید کرد، ائتلاف ضدداعش تحت رهبری آمریکا آنچنان که امید بسته بودیم در سوریه و بخش‌های عراق خوب پیش نمی‌رود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، استفان هارپر، نخست‌وزیر کانادا گفت: کانادا به عنوان یکی از کشورهای عضو ائتلاف مقابله با داعش به همراه شرکای بین‌المللی‌اش به یک استراتژی پایدار و طولانی‌مدت علیه داعش که بخش‌های وسیعی از شمال و غرب عراق را تصرف کرده، نیاز دارد.

حدود 70 نیروی ویژه کانادا با نیروهای پیشمرگ کرد در شمال عراق همکاری می‌کنند. شش جت جنگنده کانادایی نیز به مواضع داعش در عراق و سوریه حمله می‌کنند.

هارپر در جریان یکی از مبارزات انتخاباتی کانادا به خبرنگاران گفت: این مداخله در توقف پیشروی داعش به ویژه در شمال عراق و در بخش‌های دیگری از عراق و سوریه تا حدودی موثر بوده اما تاثیر آن به اندازه‌ای که می‌خواستیم و به آن امید بسته بودیم، نیست.

نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که حزب حاکم محافظه‌کاران به رهبری هارپر که در جایگاه بالاتر از حزب «نئو دموکرات‌ها» قرار دارد متعهد شده تا نیروهای کانادا را از ائتلاف ضدداعش خارج کند.

هارپر رقبای سیاسی‌اش را متهم کرده که در مبارزه با ترور موضع بسیار نرمی دارند.

وی با توجه به این مساله گفت: برای حفاظت از کشورمان باید یک استراتژی پایدار و طولانی‌مدت و همکاری نزدیکی با شرکای بین‌المللی‌مان داشته باشیم و این کاری است که ما در حال حاضر انجام می‌دهیم.

انتهای پیام

کد N942064

وبگردی