آفتاب
محمدباقر عبادی:

با امر به معروف و نهی از منکر می‌توان در برابر سودجویان ایستاد

با امر به معروف و نهی از منکر می‌توان در برابر سودجویان ایستاد

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، گفت: امر به معروف و نهی از منکر تنها عفاف و حجاب نیست، بلکه در کلیه زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، اقتصادی ، سیاسی و حتی زندگی اجتماعی و فردی باید انجام شود.

حجت ‌الاسلام والمسلمین سید محمدباقر عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، اظهار کرد: امر به معروف و نهی ازمنکر در اسلام جایگاه بالایی دارد و بسیار در قرآن سفارش شده است. امر به معروف ونهی از منکر جایگاه اصلاح امور را دارد تا سود جویان نتوانند از قانون فرار کنند. در کشورهای پیشرفته امر به معروف و نهی از منکر یک قانون شده که بزرگ و کوچک موظف به اجرای آن هستند. کشورهای پیشرفته از این امر به عنوان هنجارها و ناهنجاری‌های اجتماعی یاد می‌کنند. باید مردم خود با نظارت دستگاه‌های اجرایی به انجام معروفات دعوت و نهی از منکر را انجام دهند.

وی تصریح کرد: آمرین امر به معروف و نهی از منکر مدافع حقوق مردم هستند و نباید رفتارخشن و غیرقابل قبولی از خود نشان دهند و باید طبق قانون جمهوری اسلامی ایران و شرع اسلام رفتار و عمل کنند. امر به معروف و نهی از منکر تنها عفاف و حجاب نیست، بلکه در کلیه زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، اقتصادی ، سیاسی و حتی زندگی اجتماعی و فردی باید انجام شود.

وی ادامه داد: اگر بی‌قانونی توسط مسئول اداره یا سازمانی انجام شود، می‌توان طبق قانون به آن فرد یا افراد تذکر لسانی داد و در مرحله بعد اگر تخلف تکرارشد به مسئول بالاتر ارجاع و در آخر به مقام قضایی تحویل و حتی موضوع رسانه‌ای شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در هرکشوری به امربه معروف ونهی ازمنکر نیاز است تا بتوان در مقابل سودجویان ایستاد و از حقوق شهروند دفاع کرد.

انتهای پیام

کد N941900

وبگردی