آفتاب
نماینده مردم ارومیه در مجلس:

معلمان حق‌التدریسی در روستاها به کار گرفته شوند

معلمان حق‌التدریسی در روستاها به کار گرفته شوند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: تعطیلی مدارس روستایی به دلیل تعداد کم دانش‌آموز امری غیرقابل قبول است و آموزش و پرورش باید تمامی امکانات آموزشی را در روستاها فراهم کند.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی، افزود: بسیاری از روستاییان در فصل سرد سال توانایی فرستادن فرزندان خود به شهر جهت امر آموزش را ندارند و آموزش و پرورش باید تلاش کند تا در هر روستایی متناسب با شان و منزلت ساکنان آن روستا مدرسه احداث کند.

وی با اشاره به این‌که «بیشترین مشکل در راستای ارائه خدمات به روستاییان در روستاهای زیر 20 خانوار است»، افزود: باید در مناطق محروم و روستاها برای دانش‌آموزان مدرسه دایر شود، حتی اگر تعداد دانش‌آموزان آن روستا دو یا سه نفر باشد و در صورت عدم توانایی احداث مدرسه حداقل از کانکس برای آموزش دانش آموزان روستایی استفاده شود.

وی با بیان این‌که «بسیاری از خانواده‌های روستایی توان این را ندارند تا فرزندان خود را جهت امر آموزش به شهر بفرستند»، افزود: صدها معلم حق‌التدریسی در استان وجود دارد؛ چرا نباید این معلمان وارد امر آموزش شده و در روستاها به دانش‌آموزان آموزش دهند.

این نماینده مجلس با بیان این‌که «بهداشت و آموزش در ایران اسلامی طبق قانون اساسی رایگان بوده است» ابراز عقیده کرد: اگر آموزش و پرورش دانش‌آموزان روستایی را با زور به مدارس شهری بفرستد با قانون اساسی مخالفت کرده است.

وی با بیان این‌که «بسته شدن مدارس، روستاییان را با مشکلات متعددی مواجه می‌کند» تصریح کرد: اغلب روستاییان توان کافی برای اجاره کردن منزل در شهر جهت آسایش فرزند خود را نداشته و حتی پول کافی برای ایاب و ذهاب فرزندان خود را ندارند و تمامی این مشکلات باعث ترک تحصیل دانش آموزان روستایی می‌شود.

انتهای پیام

کد N941875

وبگردی