آفتاب

آغاز بکار طرح بزرگ بازسازی باب القبله کاظمین

آغاز بکار طرح بزرگ بازسازی باب القبله کاظمین

‌معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: طرح بازسازی باب القبله کاظمین با مشارکت خیرین شاهد استان خراسان رضوی و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی آغاز بکار می‌کند.

‌به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا- منطقه خراسان، سید مجید حسینی با اشاره به ترویج و توسعه فرهنگ وقف و خیر در میان خانواده‌های معزز ایثارگر، تصریح کرد: بر طبق تفاهم‌نامه صورت گرفته میان بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی و همکاری این دو نهاد برای بازسازی باب القبله کاظمین، با عنایت حق تعالی امروز شاهد توسعه فرهنگ وقف در میان خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگر در این طرح بزرگ هستیم که این افراد به طور قطع با مشارکت در بازسازی این بنا برکت حضور خود و وقفیات خود را در این طرح جاری می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه در این طرح بزرگ، بسیاری از شهرستان‌های استان خراسان رضوی حضور پررنگی از خود به جای گذاشته‌اند، خاطر نشان کرد: بازسازی باب القبله کاظمین نیاز به 8 هزار خشت طلا دارد که هزینه قسمتی از هر خشت این ایوان از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات قریب به 300هزار تومان برآورد شده است.

‌معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی تاکید کرد: به طور قطع حرکت خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان در راه عشق و علاقه قلبی آنها به ائمه معصوین(ع) صورت گرفته است و بدون شک این حرکت می‌تواند تاثیر بسزایی در توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از خود به جای بگذارد.

‌حسینی خاطرنشان کرد: به طور قطع جامعه ایثارگری استان خراسان رضوی با شرکت در این طرح زمینه را برای حضور دائمی و معنوی خود در این چنین طرح های عبادی و روحانی فراهم می‌کنند و همین امر است که موجب توسعه فرهنگ دینی می‌گردد.

‌وی گفت: باید توجه داشت که با اطلاع رسانی به موقع و مناسب خانواده‌های شهدا و ایثارگران را از وجود این چنین طرح‌هایی در آینده با خبر کرد، چراکه برکت حضور این عزیزان می‌تواند برای این دست از پروژه‌های معنوی سبب خیر گردد.

انتهای پیام

کد N941827

وبگردی