آفتاب

تلاش برای صادرات انگور خراسان‌شمالی

تلاش برای صادرات انگور خراسان‌شمالی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: به منظور جلوگیری از کاهش قیمت انگور به دنبال صادرات این محصول هستیم.

مجید تشکری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، افزود: در حال رای زنی با صادرکنندگان هستیم تا بتوانیم این اقدام را از طریق آنها انجام دهیم. از سوی دیگر یک شرکت تعاونی برای این محصول در منطقه بدرانلوی بجنورد راه‌اندازی شده است که این شرکت نیز می‌تواند در صادرات محصول به سایر استان‌ها موفق عمل کند.

وی اظهار کرد: علاوه بر آن دو سردخانه در شهر بجنورد نیز در حال ساخت است که توان ذخیره سازی استان را افزایش می‌دهد و سبب می شود تا باغدار مجبور نباشد با هر قیمتی محصول خود را به فروش برساند.

تشکری با اشاره به اینکه انگور خراسان شمالی با نام انگور شاهرود به فروش می‌رسد، خاطرنشان کرد: از این امر گلایه مند هستیم اما به دلیل اینکه باغداران استان از این طریق سود می‌کنند، رضایت داریم. طی چند سال گذشته به منظور معرفی انگور خراسان شمالی جشنواره انگور را برگزار کردیم و برای برگزاری جشنواره‌های دیگر در حال برنامه ریزی هستیم.

وی، میزان تولید انگور صادراتی با رقم کلاهداری استان را 78 هزار تن اعلام کرد و گفت: 50 هزار تن از انگور کلاهداری استان مازاد بر تولید است.

انتهای پیام

کد N941787

وبگردی