آفتاب

وزیر کشور لبنان: خارجی‌ها و یک کشور عربی پشت تنش‌های اخیر هستند

وزیر کشور لبنان: خارجی‌ها و یک کشور عربی پشت تنش‌های اخیر هستند

وزیر کشور لبنان در سخنانی برخی طرف‌های خارجی و یک کشور عربی را به دست داشتن در تنش‌ها و ناآرامی‌های اخیر در لبنان متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الرأی العام کویت، نهاد المشنوق، وزیر کشور لبنان در سخنانی ضمن هشدار نسبت به خروج تظاهرات لبنانی‌ها از مسیر مسالمت آمیز خود تاکید کرد که وزارت کشور اجازه تجاوز به املاک عمومی یا خصوصی را نخواهد داد.

وی همچنین برخی طرف های خارجی و یکی از کشورهای عربی را که نامی از آن نبرد به دست داشتن در تنش‌های اخیر در لبنان متهم کرد.

المشنوق درخصوص طرح نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان برای حل بحران این کشور گفت: این طرح اشاره‌ای به تمایل جهان به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در لبنان است و طرحی است که هدف آن حل و فصل اوضاع و نه ارائه راهکار است.

اخیرا تظاهرکنندگان لبنانی به دولت 72 ساعت مهلت داده بودند که خواسته‌های آن‌ها را برآورده سازد.

لبنانی‌ها در اعتراض به بحران زباله‌ها تظاهرات گسترده‌ای را در پایتخت برگزار کردند که طی آن درگیری‌هایی میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان رخ داد. تظاهرکنندگان لبنانی خواهان برکناری نهاد المشنوق، وزیر کشور و محمد المشنوق، وزیر محیط زیست شده بودند.

در پی این رخدادها محمد المشنوق از کمیته وزارتی که مکلف به بررسی پرونده زباله‌ها و ایجاد راهکار فوری برای آن است، کناره‌گیری کرد و تمام سلام، نخست وزیر لبنان، وزیر کشاورزی را بجای وی تعیین کرد.

انتهای پیام

کد N941685

وبگردی