آفتاب

توقف پخش شبکه ماهواره‌ای اخوان‌المسلمین در اردن

توقف پخش شبکه ماهواره‌ای اخوان‌المسلمین در اردن

منابع رسمی اردن اعلام کردند که مقامات این کشور پخش برنامه‌های شبکه ماهواره‌ای وابسته به اخوان‌المسلمین این کشور را به دلیل نداشتن مجوز قانونی برای فعالیت متوقف کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع رسمی اردن گزارش دادند مقامات این کشور از روز دوشنبه تمامی استودیوهای پخش برنامه‌های شبکه ماهواره‌ای "الیرموک" وابسته به اخوان المسلمین را تعطیل کرده و از ارائه هرگونه توضیحی درباره علت این کار خودداری کردند.

منابع اردنی اظهار داشتند: این شبکه به دلیل نداشتن مجوز فعالیت از سوی نهادهای مسوول متوقف شد.

مسئولان شبکه ماهواره‌ای "الیرموک" نیز در بیانیه‌ای در واکنش به این اقدام، ضمن محکوم کردن تعطیلی استودیوهای خود در اردن، این اقدام را بسیار عجیب و در راستای محدودیت آزادی‌های رسانه‌ها توصیف کردند.

در این بیانیه، وائل اکرم الستا، مدیر این شبکه از اقدام هیات رسانه‌ای اردن که به همراه نیروهای امنیتی وارد استودیوها شده و بدون هیچ هشدار قبلی اقدام به تعطیلی آنها کرده و موجب قطع پخش برنامه‌های زنده این شبکه شدند، به شدت ابراز تعجب کرد.

در این بیانیه آمده است که شبکه ماهواره‌ای "الیرموک" پس از آنکه تمامی شرایط قانونی برای فعالیت را از هیات رسانه‌ای اردن کسب کرد، از حدود سه سال پیش کار خود را آغاز کرد.

در ادامه این بیانیه بر پایبندی این شبکه به قوانین و ساختارهای رایج تاکید شده و آمده است که همه مدارک و اسناد لازم ارائه شده و تمامی روند لازم دریافت مجوز انجام شده است.

دیده‌بان حقوق بشر در ژوئیه گذشته اعلام کرد که اردن از مساله تروریسم برای محدودسازی آزادی رسانه‌ها سوءاستفاده می‌کند که البته این اتهامات از سوی مقامات اردنی رد شد.

انتهای پیام

کد N941645

وبگردی