آفتاب
در دیدار با هیاتی از کابینه انگلیس؛

بارزانی: اختلافات سیاسی نتیجه دموکراسی در اقلیم کردستان است

بارزانی: اختلافات سیاسی نتیجه دموکراسی در اقلیم کردستان است

رئیس اقلیم کردستان عراق با اشاره به اینکه مشکلات سیاسی کردستان بخشی از روند تحقق دموکراسی است و تاکنون هیچ اشتباهی در این مرحله رخ نداده، تاکید کرد: پیشمرگ‌ها اکنون نقش چشمگیری دارند و با خروج از قالب حزبی خود، به بهترین شکل از کشور حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری شفق‌نیوز، در بیانیه‌ای که توسط دفتر مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق صادر شده به نقل از وی آمده است که وی در جریان استقبال از وزیر امور کابینه انگلیس و هیات همراه وی در استان صلاح‌الدین درباره شرایط سیاسی این اقلیم گفت: مشکلات سیاسی در اقلیم کردستان بخشی از روند تحقق دموکراسی است و من به همه اطمینان می‌دهم که در این مرحله هیچ اشتباهی رخ نداده است.

بارزانی در ادامه تاکید کرد که نکته مهم در این مرحله عدم دخالت نیروهای پیشمرگ و نیروهای امنیتی در درگیری‌هاست و این بحران ثابت کرد که پیشمرگ‌ها صاحب تصمیم و عاملی موثرند. اکنون این نیروها از قالب حزبی خود خارج شده و به بهترین شکل به وظیفه خود در حمایت از کشور عمل می‌کنند.

وی همچنین به نقش پیشمرگ‌ها در جنگ علیه ترروریسم و حمایت‌ انگلیس و آمریکا از این نیروها اشاره و تاکید کرد: همه ما در یک جبهه واحد علیه داعش ایستاده‌ایم و با تمام ابزار و امکاناتمان برای پیروزی علیه این گروه تلاش می‌کنیم.

وزیر امور کابینه انگلیس نیز در این دیدار ضمن تقدیر از نقش نیروهای پیشمرگ در مقابله با فساد و حفظ امنیت منطقه و جهان تاکید کرد که جهان به نیروهای پیشمرگ تکیه کرده است.

این وزیر انگلیسی از مدیریت موفق اقلیم کردستان در سایه بحران اقتصادی فعلی و نبرد با تروریسم ابراز تعجب کرد.

انتهای پیام

کد N941462

وبگردی