آفتاب
امیر اسماعیلی در جمع خبرنگاران:

رادارهای «نذیر»و«بینا»درجهان بی نظیرند/تامین یکپارچه امنیت هوایی

رادارهای «نذیر»و«بینا»درجهان بی نظیرند/تامین یکپارچه امنیت هوایی

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء با اشاره به رونمایی از سامانه های جدیدی راداری گفت: در فضایی که تحریم و تهدید می شویم، کاری کرده ایم که امنیت هوایی کشور به صورت یکپارچه تامین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی صبح امروز در حاشیه رونمایی از دو رادار راهبردی نذیر و بینا که همزمان با سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء صورت گرفت، در جمع خبرنگاران با اشاره به قابلیت های فنی این دو سامانه راداری اظهار داشت: اولین نکته مهم دو رادار راهبردی نذیر و بینا که در منطقه جنوب شرق و با مرکزیت شرق کشور گسترش یافته این است که یک رادار در منطقه کوهستانی و یک رادار در منطقه دشت مستقر شده است.

وی افزود: فناوری این رادارها کاملا بومی است و به هیچ عنوان گلوگاه ندارد و هیچ نمونه ای از آنها تاکنون در جهان گزارش نشده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ادامه داد: این رادارها در فرکانس های مختلف و در باندهای غیر قابل شنود طراحی شده و این طراحی نیز توسط جوانان برومند قرارگاه پدافند هوایی و متخصصان برترین دانشگاه های کشور انجام شده است.

امیر سرتیپ اسماعیلی تصریح کرد: این پروژه در کمتر از دو سال به نتیجه رسیده و تولیدات آن در دو نقطه کشور مستقر شده و امیدواریم که تا پایان سال ۹۵ به تولید انبوه برسد.

وی خاطرنشان کرد: این رادارها هم اهداف پهن پیکر و هم اهداف متوسط و هم انواع ریزپرنده ها مانند پهپادها را قبل از اینکه به مرزهای جمهوری اسلامی نزدیک شوند، شناسایی و کشف می کند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء گفت: با رونمایی از این دو سامانه راداری از امروز نقاط پدافندی کشور به ۳۷۰۰ نقطه افزایش می یابد.

امیر سرتیپ اسماعیلی اظهار داشت: در فضایی که تحریم و تهدید می شویم، کاری کرده ایم که هم امنیت هوایی یکپارچه ای برقرار شود و هواپیماهایی که عطش ورود به فضای هوایی ایران را دارند با اخطار ما مواجه می شوند.

وی افزود: روزانه ۱۲۰۰ هواپیما از آسمان ایران عبور می کند که کنترل آنها توسط قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء صورت می گیرد و نیز در کنار سازمان های کشوری و لشکری از جمله با کمک نیروی هوا و فضای سپاه، شبکه پدافندی کشور را ایجاد کرده ایم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء با اشاره به قدرت عملیات شبکه پدافندی کشور گفت: ایکائو آسمان ایران را امن ترین آسمان غرب آسیا معرفی کرده است که اگر هدایت و فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء نبود، این موفقیت امکان پذیر نمی شد.

 

 

 

 

کد N941447

وبگردی