آفتاب

پژمانفر: گردشگری می‌تواند گزینه خوبی برای جانشینی درآمد نفت باشد

پژمانفر: گردشگری می‌تواند گزینه خوبی برای جانشینی درآمد نفت باشد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که اقتصادمان به نفت وابسته است، گفت که گردشگری می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای جانشینی درآمد نفت باشد.

نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا اظهار کرد: گردشگری و میراث فرهنگی می‌تواند به عنوان یک ساختار جدی کارکرد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

او با اشاره به رتبه‌بندی کشورهای دنیا از لحاظ شاخص‌های پذیرش گردشگر گفت: متاسفانه در برخی از این موارد، کشور ما رتبه‌های بین 135 تا 139 از بین 144 کشور دارد. این یک نگرانی جدی است و با شعار نمی‌شود این مسائل را حل کرد. باید در ارتباط با این موضوع، برنامه جدی داشته باشیم و ورود مناسبی به این مساله انجام دهیم.

پژمانفر با تاکید بر این که مجلس نسبت این مساله اهتمام دارد، عنوان کرد: سعی کردیم بین کسانی که در حوزه گردشگری ایرانیان خارج از کشور و کسانی که در حوزه ورود گردشگران خارجی به کشور فعالیت می‌کنند از لحاظ اخذ مالیات تفاوت قائل شویم.

این عضو کمیسیون فرهنگی ادامه داد: کسی که از ایران به یک کشور دیگر گردشگر می‌برد، مانعی ندارد که از او مالیات اخذ کنیم. اما اگر کسی در زمینه ورود گردشگران خارجی به ایران فعالیت می‌کند، برای ایجاد شغل و رشد اقتصاد زمینه‌سازی می‌کند. بنابراین باید از او حمایت شود.

او همچنین فراهم کردن محل اقامتی مناسب،‌ وسایل نقلیه خاص و خدمات ویژه را از جمله زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگر دانست.

پژمانفر درباره عزم مسئولان سازمان میراث فرهنگی برای توسعه گردشگری و ارتقا رتبه ایران گفت: این عزم فقط نباید در سازمان باشد. عزم باید در دولت باشد. دستگاه‌های مختلفی مثل وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت راه و صداوسیما مسئولیت دارند و همه باید ورود پیدا کنند اما من هیچ اراده جدی در یک جریان کلان کشوری نمی‌بینم.

انتهای پیام

کد N941414

وبگردی