آفتاب

آغاز مرحله سوم عملیات ارتش عراق در رمادی/ "آزادی نزدیک است"

آغاز مرحله سوم عملیات ارتش عراق در رمادی/ "آزادی نزدیک است"

شورای استانداری الانبار با اعلام آغاز مرحله سوم عملیات آزادسازی شهر رمادی از دست تروریست‌های داعش تاکید کرد که آزادسازی این شهر نزدیک است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری الوطن العربی، مسئولان شورای استانداری الانبار اعلام کردند که سومین مرحله عملیات آزادسازی شهر رمادی، مرکز استان الانبار بزرگترین استان عراق از امروز (سه شنبه) آغاز می‌شود.

این منابع تاکید کردند که درگیری در مرحله سوم عملیات آزادی رمادی با مشارکت یگان‌های مختلف نظامی سرنوشت ساز و حساس است.

غانم العیفان، عضو گروهک بحران الانبار در این خصوص گفت: امروز شاهد آغاز عملیات گسترده در رمادی برای آزادسازی این شهر از لوث وجود داعش هستیم.

وی خاطرنشان کرد: حمله به شهر رمادی از دو محور شمالی و جنوبی و با مشارکت گروه‌های مختلف نظامی صورت خواهد گرفت.

این مسئول عراقی در ادامه گفت: نیروهای ویژه مبارزه با تروریسم در این عملیات پیشرو و پیشآهنگ خواهند بود ودیگر گروه‌های نظامی از جمله گروه‌های داوطلب مردمی الانبار و نیروهای پلیس الانبار نیز در این عملیات مشارکت می‌کنند.

العیفان از ارائه توضیحات بیشتر درباره این عملیات ممانعت کرده و تنها اعلام کرد که طرحی در دست اجراست که امکان فاش کردن جزئیات آن وجود ندارد تا دشمن از آن مطلع نشود.

نیروهای آمریکایی در آزادسازی رمادی دخالتی ندارند

فالح العیساوی، معاون رئیس شورای استانداری الانبار نیز اعلام کرد که آزادی شهر رمادی نزدیک است.

وی همچنین دخالت نیروهای آمریکایی در عملیات استان الانبار را تکذیب کرده و گفت: تاخیر در عملیات آزادسازی رمادی به خاطر جلوگیری از میزان بالای خسارات و تلفات جانی و نظامی و زیرساختی بوده و نیروهای امنیتی با کمک سه تیپ از نیروهای داوطلب مردمی عملیات آزادسازی رمادی را انجام خواهند داد.

از سوی دیگر فرمانده نیروهای مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد که حضور نیروهای آمریکایی در الانبار صحت ندارد و نیازی به این نیروها برای آزادی رمادی نیست.

پیشتر حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق اعلام کرده بود که اهداف مرحله اول عملیات نظامی آزادسازی استان الانبار محقق شده و نیروهای مردمی و ارتش عزم خود را برای آزادی رمادی و فلوجه جزم کرده‌اند.

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی در عراق از کشته شدن 21 تروریست داعش در عملیات امنیتی ارتش در شمال شرقی استان دیالی خبر داد و اعلام کرد که ارتش موفق شده چندین روستا از توابع منطقه کوهستانی جبال الحمرین، قری الخزرج و البوهیص در دیالی را آزاد کرده و کنترل کامل آنها را به دست بگیرد.

همچنین نیروهای امنیتی مخفیگاه داعش که حاوی سلاح‌های کمری و سه خودروی بمب گذاری شده آماده انفجار بود را شناسایی و ضبط کردند.

آوارگی میلیون‌ها عراقی در داخل این کشورشان

در همین حال سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد تعداد عراقی‌های آواره در این کشور به حدود سه میلیون و 200 هزار تن از پایان سال گذشته میلادی رسیده است.

این سازمان تاکید کرد: حدود 250 هزار نفر از آوارگان ظرف چهار ماه گذشته از استان‌های الانبار و شهر رمادی مهاجرت کرده‌اند.

سخنگوی این سازمان همچنین از ادامه مهاجرت و آوارگی در عراق به خاطر خشونت‌ها در این کشور هشدار داد و گفت: درگیری‌ها در الانبار بیشترین سهم را در افزایش موج آوارگان عراقی دارد.

انتهای پیام

کد N941359

وبگردی