آفتاب
رئیس مجلس خبرگان رهبری:

در انتخابات نظارت شورای نگهبان استصوابی است نه تماشایی

در انتخابات نظارت شورای نگهبان استصوابی است نه تماشایی

رئیس مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد که در انتخابات نظارت شورای نگهبان استصوابی است نه تماشایی.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله محمد یزدی در نطق خود در روز اول هجدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری درباره انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری،‌ اظهار کرد: امسال دو انتخابات در پیش داریم و با هیچ کس هیچ تعارفی نداریم. وزارت کشور مجری انتخابات و شورای نگهبان ناظر انتخابات است و نظارتش هم استصوابی است نه تماشایی.

وی افزود: این نظارت شورای نگهبان از لحظه نام نویسی تا لحظه اعلام نتیجه خواهد بود. در نام نویسی وزارت کشور اصرار دارد که الکترونیکی عمل شود در حالی که هنوز ساده‌ترین وسیله آن را ندارند و می‌خواهند از چین بخرند. در صورتی که در شورای نگهبان ما می‌گوییم به این وسیله‌ها اطمینانی نداریم.

یزدی ادامه داد: در شورای نگهبان برخی افراد هستند که متخصص این کارند و تا وقتی اطمیانان شورای نگهبان جلب نشود نمی‌توان گفت دولت تصویب کرده و در کلانشهرها باید الکترونیکی باشد.

وی یادآور شد: امروز سروکار داشتن با کامپیوتر را همه بلدند و ما باید اطمینان نرم افزاری و سخت افزاری پیدا کنیم. خود من طرفدار جدی برگزاری انتخابات الکترونیکی هستم. امیدواریم انتخابات خوبی صورت گیرد. اما طبق اصولی که طبق متن قانونی اساسی است در انتخابات اجرا با وزارت کشور و نظارت تصویبی با شورای نگهبان است و ان‌شاءالله که با هم تعامل داشته باشند به خصوص چون دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با هم می‌باشد.

ادامه دارد

کد N941349

وبگردی