آفتاب
سخنگوی «یونیسف»:

بیش از ۱۵ میلیون کودک یمنی نیازمند کمک‌های دارویی هستند

بیش از ۱۵ میلیون کودک یمنی نیازمند کمک‌های دارویی هستند

«محمد الأسعدی» سخنگوی آژانس کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) از کمبود تجهیزات پزشکی در بیمارستان های یمنی به دلیل تداوم حملات سعودیها به این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «محمد الأسعدی» سخنگوی آژانس کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) از کمبود تجهیزات پزشکی در بیمارستان های یمنی به دلیل تداوم حملات سعودیها به این کشور ابراز نگرانی کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این زمینه گفت: کمبود تجهیزات پزشکی در بیمارستان های یمنی و عدم وجود مواد دارویی مناسب، زندگی کودکان را با خطر جدی مواجه ساخته است.

الأسعدی همچنین اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۱۵ میلیون کودک یمنی نیازمند کمک های دارویی فوری هستند.

سخنگوی آژانس کودکان سازمان ملل متحد تصریح کرد: علاوه بر کمبود تجهیزات پزشکی، بسیاری از مردم یمن حتی از بدیهی ترین مستلزمات زندگی نیز محروم هستند.

گفتنی است، پیشتر نیز یونیسف گزارش داده بود که در جریان حملات سعودیها به یمن در پنج ماه اخیر ۴۰۰ کودک کشته و ۶۰۰ کودک دیگر نیز مجروح شده اند. 

یونیسف در گزارش خود همچنین آورده بود که بطور میانگین در هر روز از حملات سعودیها به یمن هشت کودک کشته و زخمی می شوند. 

عربستان سعودی از فرودین ماه سال جاری (اواخر ماه مارس) به بهانه بازگرداندن «منصور هادی» رئیس جمهور فراری یمن به قدرت، بمباران مناطق مسکونی این کشور را شروع کرد و همزمان با آن نیروهای وفادار به هادی در داخل یمن نیز بطور نظامی با انقلابیون این کشور درگیر شدند.

کد N941084

وبگردی