آفتاب

انتقاد یک سایت خبری از ادبیات روزنامه کیهان در انتشار خبر بستری شدن شجریان

انتقاد یک سایت خبری از ادبیات روزنامه کیهان در انتشار خبر بستری شدن شجریان

انتخاب نوشت : درحالیکه صداوسیما در بخش های مختلف خبری ، خبر مربوط به بستری شدن استاد آوار ایران را پخش و با احترام از او یاد کرد، روزنامه کیهان در خبری با ادبیات زشت و همیشگی اش و با تیتر «بی‌اعتنایی مردم، رفیق بی‌بی‌سی را سرما داد!»، به او حمله کرد.

این روزنامه در این خبر، بستری شدن شجریان در بیمارستان را سیاسی و برای جلب نظر عنوان کرده است.

در این خبر آمده است:

«بی‌اعتنایی مردم باعث شد که رفیق بهاییان بی‌بی‌سی به بهانه سرماخوردگی خود را در بیمارستانی بستری کند، با این گمان که شاید نظرها به سویش جلب شود!

شجریان که مدتی است با بی‌محلی دوستان سابقش روبرو شده و کنسرتش در استانبول به دلیل نفروختن بلیت لغو شد، برای مطرح شدن، عوارض سرماخوردگی را بهانه کرده و برای بستری شدن به یک بیمارستان خصوصی رفته است.

خبرگزاری دولتی ایسنا، خبر بستری شدن ارادتمند «فائقه آتشین» خواننده کاباره‌ای را با آب و تاب منتشر کرده تا یک بار دیگر بی‌سر و سامانی خبرگزاری‌های دولتی و سیاست‌های مغایر سیاست‌های کلان فرهنگی در تریبون‌های دولتی را یادآوری کند!»

در همین حال، علی عالی در «نظر» نوشت: «استاد شجریان»، خسرو آواز ایران باشی، رویِ تخت بیمارستان بستری باشی و کیهان برایت بنویسد: «شجریان خود را به سرماخوردگی زد تا خودش را مطرح کند»؛ «استاد» در دلِ مردم نشسته است، نسل‌های پیاپی یک ملت از او هویت می‌گیرد و کیهان خودخواسته چشم براین اقبالِ بلند می‌بندد و می‌نویسد: «رفیقِ بهاییانِ بی‌بی‌سی»؛ دردِ ریه «استاد» را ممنوع‌الملاقات کرده، چشمانِ جماعتی بزرگ را نگران کرده و بعد کیهان می‌نویسند: «خواننده کاباره و ارادتمندِ گوگوش».

کیهان شبیه گرامافون‌های قدیمی‌ست که یکی‌دو صفحه بیشتر ندارد،‌‌ همان یکی‌دو صفحه را هم همیشه می‌خواند؛ این وسط فقط نام‌‌ها است که عوض می‌شود آن هم برای نوشته‌هایِ کم‌مخاطبِ آن‌ها. و درمقابل «استاد» هر روز برای ما ندای تازه‌ای، نوای جدیدی، صدایِ تکان‌دهنده‌ای و پیامِ تازه‌ای دارد، حتی اگر روی تخت بیمارستان مجبور به سکوت شده باشد. اقبالِ بلند «استادِ» ما نگرانشان می‌کند، همین است که حمله می‌کنند، با غِیظ می‌نویسند، آن هم دربارۀ استادِ هویت‌بخشِ یک ملت که حالا روی تختِ بیمارستان کسری، در سکوت روزهای استراحت مطلق‌اش را می‌گذراند. و این بیرون، ما، همه ما نگران و مضطرب، چشم بر همۀ تنگ‌نظری‌ها می‌بندیم و برای سلامتی صدای رسای هویتمان دعا می‌کنیم.

57241

کد N940993

وبگردی